NY SINGEL. Shirley Clamp fortsätter att beröra med sin fantastiska röst - idag kommer "Den var aldrig jag"

Shirley Clamp är en av Sveriges mest älskade artister, och idag släpper hon sin nya singel "Den var aldrig jag" - en låt om att ta sig ur en giftig relation, vare sig det handlar om vänskap, föräldrar/barn eller kärlek. Med textraden "jag kommer brytas ner till den som du vill ha, men den var aldrig jag" fångar hon kärnan av att återfinna sitt sanna jag.

Som alltid med Shirleys musik, kombinerar den personliga och starka texter med vackra melodier som, tillsammans med hennes fantastiska röst, verkligen berör. Shirley har skrivit låten tillsammans med Mikael Landby och Elin Petersson, som också står för produktionen.

Shirley Clamp slog igenom i Melodifestivalen 2004 med den ofantligt populära "Min kärlek". Sedan dess har hon släppt fem soloalbum, flera singlar och en EP. Genom åren har hon också medverkat i en mängd TV-program, deltagit i Melodifestivalen några gånger till samt gjort otaliga och mycket uppskattade liveframträdanden runt hela Sverige.

Hösten 2019 satte Shirley, tillsammans med sitt band, upp sin första egna föreställning ””Shirley Clamp - nästan 20 år på scen om man avrundar uppåt”. Den blev otroligt hyllad och visade att Shirley förutom sin röst även besitter en underbar komisk tajming.

INSTAGRAM | FACEBOOK | HEMSIDA | SPOTIFY