Grand Mojo (foto Christoffer Skogsmo)

NY SINGEL/ALBUM ANNOUNCE. Grand Mojo ger oss "Cougar's Toy" och datum för debuten

"Cougar's Toy" är det andra singelsläppet från Grand Mojo. Låten följer upp vinterns första släpp, "Go Go Mojo Go", som kom i slutet av förra året. Debutalbumet väntas den 26 april. Hela skivan är inspelad live i Soundtrade Studios, Solna och är mixad av Pelle Gunnerfeldt.

LYSSNA HÄR

Stockholmsbandet Grand Mojo spelar klassisk upp-i-krysset rock'n'roll, men aldrig utan att lekfullt utmana gränserna. Med kitschig estetik och punkig attityd är Grand Mojo en kraftfull och autentisk upplevelse, både för åhörare och åskådare.

"Cougar's Toy" är en glammig grunge-doppad discolåt med ett tungt backbeat och en retfull wah-wah-gitarr som manifesterar låtens essens. "Cougar's Toy" är intensiv, ostyrig och förförisk. Det går ju heller inte att ta miste på, efter att ha noterat låtens titel, vad den handlar om - en ung mans romans med en äldre kvinna.

Sång, gitarr och piano: Eddie Hultén

Gitarr, kör: Douglas Melin