NY SINGEL. “Sometimes I Wonder” - sommarens perfekta humörhöjare från The Beautiful Swedes

Imorgon, på själva midsommarafton, släpper The Beautiful Swedes singeln “Sometimes I Wonder” - en poplåt som har inspirerats av ABBA och Tom Petty; och som vi nog vågar påstå kommer bli sommarens perfekta humörhöjare, vare sig det rör sig om en morgonpromenad eller ett härligt eftermiddagshäng i parken!

LYSSNA HÄR

“Låten är en soft upplyftare som vi, med både kärlek och ovisshet, vill tillägna den svenska sommaren,” säger bandet.

The Beautiful Swedes är en retropop-duo som består av Kalle Stenbäcken och Simon Söfelde. Deras musik hämtar inspiration från 60- och 70-talets klassiska pop med en nutida ljudbild och inte minst en stark tro på framtiden.

Kalle och Simon är barndomsvänner och har spelat tillsammans sedan 10-årsåldern. De är båda multiinstrumentalister och har spelat en rad olika musikstilar såsom punk, hårdrock, indiepop, reggae, blues, soul och klassisk musik. Efter flera års musikhögskolestudier i klassisk musik och komposition återfann de varandra av en slump i popvärlden.

Under åren har de spelat tillsammans  med olika band och i olika artistsamarbeten över hela världen. De ingår båda bl. a. i Albin Lee Meldaus band som inofficiellt kallas för Band Of Beautiful Swedes.

Vid sidan av popmusiken arbetar Kalle som konsertpianist och Simon som kompositör.

Spotify

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB