NY SINGEL. Streaplers fyller 65 år och firar med ny musik - i dag släpps "Vadå, hur så?" från kommande albumet

Grammisnominerade Streaplers är ett av Sveriges mest rutinerade dansband. I år firar kvintetten hela 65 år som band, en imponerande siffra som få orkestrar kan stoltsera med. Streaplers bildades nämligen redan 1959 och har i begynnelsen varit förband till inga mindre än The Beatles. Sedan skivdebuten 1961 har Streaplers placerat sig på otaliga topplistor. 1997 slog de Svensktoppsrekord med hitlåten “Till min kära” som låg hela 73 veckor på den populära radiolistan.

Trots att Streaplers är inne på sitt åttonde decennium har de alltid lyckats att hålla sig aktuella och är ett band ständigt under utveckling. Många utmärkelser har det blivit genom åren och nyligen kammade de hem priset som Årets Dansband på Manifestgalan. I år är de dessutom nominerade till en Grammis i samma kategori.

I dag består Streaplers av Kenny Samuelsson, Kjetil Granli, Maxi Jäsklid, Stefan Kardebratt och Per Lundin, ett sammansvetsat gäng som ständigt befinner sig på resande fot. Hela 2024 går i firandets tecken och den 31 maj kröner de 65-årsjubileet genom att släppa ett helt nytt album. Skivan innehåller bland annat nya singeln “Vadå, hur så”, en klassisk Streaplers-pärla som kommer att fylla dansgolven. I sommar väntar turné och tv-framträdande för Streaplers.

Lyssna på “VADÅ, HUR SÅ” här.

Följ Streaplers:

Instagram I Facebook I Hemsida I Spotify