Tomas Rimeika släpper singeln "Gillberga" 31 mars.

NY SiNGEL. Tomas Rimeika med egen turné och förband till Mando Diao - men först singelrelease “Gillberga” 31 mars

Nu släpper solodebuterande Tomas Rimeika singeln “Gillberga” från sitt kommande soloalbum “Byälvdalen”.

LYSSNA

Sången handlar om två människor som längtar bort från grå betong till skogarna och vattnet. Det är en vårsång med både vemod och lycka i, den berör det eviga - döden och kärleken. Både cello och piano är inspelat på plats i Gillberga, hoppas det kan höras, skrattar Tomas.

Byälven löper som en blå tråd genom Gillberga, ljudsatt av cello, piano, bas och slagverk.

Under våren har Tomas Rimeika flera spelningar inbokade. Han kröner sin vårturné med att den 15 maj öppna som förband till Mando Diao, något han själv verkligen ser fram emot. “Det känns extra kul eftersom deras “Strövtåg i hembygden” är en hyllning till naturen och musiken, precis som “Gillberga” och hela mitt kommande debutalbum."

VÅRTURNÉ

1 april - Karlstad, The Bull Bar
2 april - Säffle, Silvenska Villan
7 april - Stockholm, Nomad
30 april - Uppsala, Norrlands Nation
14 maj - Värmlandsbro, Bro Kyrka
15 maj - Vara, Vara konserthus (öppnar för Mando Diao)

Biljetter via www.tomasrimeika.com

"Gillberga” släpps 31 mars. Albumet “Byälvdalen” kommer i september.

Presave-länk "Gillberga": https://presave.io/t/gillberga

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.

Birgitta Haller | Clap Your Hands AB