NY SKIVA. Agnetha Fältskogs efterlängtade album "A+" är ute nu

NY SKIVA. Agnetha Fältskogs efterlängtade album "A+" är ute nu

Idag släpper Agnetha Fältskog sitt efterlängtade album ”A+” (BMG); en omarbetad version av hennes hyllade soloskiva ”A” från 2013.

LYSSNA HÄR

Redan i augusti kom den nyskrivna singeln ”Where Do We Go From Here?” - Agnethas första nya inspelning på tio år och som BBC beskrev som ”A summery slice of pop” och Metro som ”The ultimate feel-good hit… a lip-smackingly fun piece of pop and sure to get tushes shaking the globe over". Sedan dess har Agnetha även släppt “I Should've Followed You Home” med den brittiska sångaren, låtskrivaren och musikern Gary Barlow, “Dance Your Pain Away” och “Perfume In The Breeze”.

Det omarbetade albumet innehåller också en ny version av "I Keep Them On The Floor Beside My Bed" som Agnetha förklarar började som en vaggvisa men "förvandlades till en kärlekslåt istället. Det är fortfarande väldigt personligt för mig och ligger mig varmt om hjärtat.” Den låt som Jörgen och Agnetha kanske tycker har förändrats allra mest är ”Back On Your Radio” som nu har en somrig, nästan karibisk känsla. ”Jag älskar hur den blev”, säger Agnetha. ”Jag vill lyssna på den hela tiden.”

Materialet på ”A” specialskrevs för Agnetha av låtskrivaren och producenten Jörgen Elofsson. När 10-årsjubileet för skivan närmade sig funderade Agnetha på hur det skulle låta om den hade spelats in i dag 2023. Hon testade idén på Jörgen som tände direkt. Tillsammans med sin yngre producentkollega Anton ”Hybrid” Mårtensson tog han tag i projektet. De behöll sångpåläggen från 2013 men slängde all gammal musik och skapade helt nya produktioner och en helt ny låtordning.

"A" kom 2013 och var Agnethas första fullängdare sedan hennes coveralbum "My Coloring Book" från 2004, och det första originalmaterialet sedan 1987:s "Stand Alone". På albumet medverkar Take That's Gary Barlow på ”I Should've Followed You Home” och spåret 'I Keep Them On The Floor Beside My Bed' är Agnethas första egenskrivna låt på nästan 30 år. Skivan gick in på topplistor över hela världen och låg bland annat topp 10 på albumlistorna i Storbritannien, Sverige, Belgien, Tyskland, Nya Zeeland, Holland med flera.

”A+” – låtordning:
1. Where Do We Go From Here?
2. Back On Your Radio -A+
3. I Should’ve Followed You Home (feat. Gary Barlow) - A+