NYTT ALBUM. Albin Lee Meldau hyllar den svenska vistraditionen på nya albumet ”Hommage på svenska LIVE”

Idag släpper Albin Lee Meldau albumet "Hommage på svenska LIVE" som innehåller inspelningar från höstens Sverige-turné. Turnén, som precis har avslutats med fyra utsålda konserter på Cirkus i Stockholm, är en hyllning till den svenska visans rika historia samt självklart även till alla de fantastiska låtskrivare som står bakom musiken.

LYSSNA HÄR

På skivan hör vi Albins och bandets unika tolkningar av artister som bland andra Carl-Michael Bellman, Cornelis Vreeswijk, Evert Taube och Alf Robertson. Simon Söfelde, som även är kapellmästare, och Peter Kvint har tillsammans med Albin producerat och mixat allt material.

Under 2023 har Albin Lee Meldau, förutom höstens turné, sålt ut Avicii Arena med sin konsert tillsammans med GRÄNSLANDET symfoniorkester, släppt ny musik på engelska som spelats på både svensk och internationell radio, åkt på en utsåld sommarturné samt haft slutsålda konserter både i Norge, Danmark, Holland och Italien.

SPOTIFY | APPLE MUSIC | YOUTUBE | INSTAGRAM | FACEBOOK | HEMSIDA