Larz-Kristerz “Stuffparty 4"

NYTT ALBUM & JUBILEUM. Larz-Kristerz släpper nya albumet Stuffparty 4

Larz-Kristerz, ett av våra mest älskade dansband, firar 20-årsjubileum i år.

Den 26 november släpper de albumet “Stuffparty 4” - en form av konceptskiva som följer upp de tidigare Stuffparty 1-3 som kom i början av deras karriär och som gjordes tillgängliga digitalt under hösten.

“Stuffparty 4” innehåller, förutom Larz-Kristerz tolkningar av härliga klassiker från bland andra Vikingarna, Schytts, Cool Candys m fl, också två nyskrivna låtar som även de doftar 70-talets dansband. "Fake news" är skriven av Peter och Erik Morell aka Billy Opel, och "Mina bilder av dig" är skriven av Trond - som faktiskt debuterar som låtskrivare för bandet - med text av Peter och Erik.

LYSSNA HÄR

“Stuffparty är en serie på tre album som vi spelade in innan vi slog igenom i premiärsäsongen av Dansbandskampen 2008. På den tiden var vi ett hobbyband som såg ut och försökte låta som dansbanden gjorde på 70-talet, som en hyllning till dem och genren, och skivorna spelades in i samma anda. Det var låtar som vi lånade från 70-talets dansband. Efter genombrottet slopade vi konceptet Stuffparty och satsade mer på nyskrivna originallåtar. Men vi har alltid haft med någon gammal klassiker på varje skiva.”, berättar Peter Larsson.

I slutet av november har Larz-Kristerz premiär för sin personliga och underhållande krogshow på Klockargården i Tällberg. Årets föreställning gör de tillsammans med Kikki Danielsson och Sulo Karlsson.

YOUTUBE | FACEBOOK | INSTAGRAM | HEMSIDA | SPOTIFY

Regioner

HÄR i vår spellista på Spotify hittar du aktuell musik från oss.