TV. The Road To Nashville – ny serie om country

TV. The Road To Nashville – ny serie om country

Två europeiska countryartister; svenska Ellinor Springstrike och irländske Gareth Nugent har tillsammans med fotografen och filmproducenten Sune Grabbe skapat en TV-show i åtta avsnitt, The Road To Nashville.

Ellinor och Gareth möttes när de turnerade i UK och insåg att de delade kärleken till country, något som bland annat har tagit dem på ett flertal resor till Nashville – där de har utforskat frågan vad är det som gör musik till just country? På sina spelningar runtom Europa har de mött och spelat med andra artister, både nya och etablerade, och de har diskuterat samma fråga med så många de mött: vad är egentligen country? Det väckte idén om att skapa en programserie för att hylla genren de älskar samtidigt som de ville fråga sina artistkollegor just det. Tillsammans med sina gäster försöker de hitta svaret på frågan och den gemensamma nämnaren i musiken.

SE PROGRAMMEN HÄR

I varje avsnitt träffar vi countryartister som berättar om sig själva, sin musik, vi får se videor och även höra deras svar på frågan ”Vad är country?” Programmet innehåller även roliga jämförelser mellan svensk och irländsk kultur och så bidrar Idol-deltagaren Tilda Vodusek med en rolig utmaning för Gareth.

T
he Road To Nasvhille är producerad av Ellinor Springstrike och Gareth Nugent i samarbete med Sune Grabbe från SEIZE Media. Programserien sänds via Sky588, som även är hem för irländska Hot Country TV och där programmen också kan ses i efterhand.

Följ Gareth Nugent
INSTAGRAM | FACEBOOK