Minskat barnarbete och ökad jämställdhet med hjälp av Claremont

Minskat barnarbete och ökad jämställdhet är bara några av de fantastiska framgångar projektet i den indiska byn Kanankudi nått! Claremonts insatser pågår under två år tillsammans med hjälporganisationen Hand in Hand och transformerar samhällsstrukturer och lyfter människorna i byn.

Vårt mål är att utveckla människorna så att de på egen hand kan förbättra sin livssituation och lyfta sig ur fattigdomen. Vi har initierat betydande insatser inom bl a företagande, ökad jämställdhet, förbättrad hälsa och hållbart jordbruk. Inte minst, tror vi att de verkliga långsiktiga förändringarna föds genom att utbilda de yngsta, varför stora insatser läggs på att stoppa barnarbete och öka kunskapsnivån i byn.

“Det är oerhört belönande att se resultaten av att ge människor kunskap, förtroende och möjligheter att växa, enligt devisen ’Ge inte en hungrig människa en fisk, lär henne att fiska istället.’ Vi ser fram emot att se vad ytterligare ett års närvaro kan skapa!”, säger Claremonts koncernchef Peter Lundström.

Ta del av insatserna och resultaten efter ett år: Omvandlingen av Kannankudi
claremont.se/vart-ansvar kan du följa projektet och får ta del av roliga och inspirerande updates från byn!

Tidigare Rapporter:
Claremont bygger företag utomlands