Atrium Ljungberg väljer Claremont som strategisk partner för utveckling av sin digitala plattform

Fastighetsbolaget Atrium Ljungberg väljer Management- och IT-konsultföretaget Claremont som exklusiv leverantör av utveckling och förvaltning av fastighetsbolagets digitala plattform och kanaler. Claremont kommer att stötta Atrium Ljungberg med allt från applikationsutveckling till webbförvaltning. Utöver detta ska nya tjänster och kampanjsidor utvecklas.

- Efter en gedigen och noggrann upphandling stod det klart att Claremont matchade våra behov bäst. Vi ser fram emot ett långsiktigt och nära samarbete, säger Malin Sidestål Westlund ansvarig för upphandlingen och digital projektledare på Atrium Ljungberg.

Atrium Ljungberg är ett fastighetsbolag som skapar attraktiva och hållbara stadsmiljöer. Bolaget har uttalade hållbarhetsstrategier inom stadsutveckling, resursanvändning och för sina medarbetare. Atrium Ljungberg tecknade nyligen ett avtal med Stockholm stad om att förvärva fastigheter och markanvisningar i Slakthusområdet strax söder om Stockholms city. Visionen är att utveckla en dynamisk stadsdel för boende, kontor, kultur, mat och upplevelser.

- Vi är imponerade av Atrium Ljungbergs innovationskraft och benägenhet att testa nytt! Det känns riktigt bra att ingå ett samarbete med Atrium Ljungberg som fokuserar på att bygga hållbara stadsdelar, säger Robin Fredriksson, säljansvarig på Claremont.