Bonnier AB tecknar ramavtal med Claremont

Mediekoncernen Bonnier AB tecknar ramavtal med management- och IT-konsultföretaget Claremont. Avtalet sträcker sig över två år och är ett långsiktigt samarbete med Claremont för kompetens inom områdena UX/Design, projektledning, förändringsledning, utveckling, sökordsoptimering, testledning och automatisering.

Bonnier AB har samarbetat med Claremont sedan våren 2015 där Claremont anlitats för utvecklingen av BookBeat, tjänsten för digital läsning, SF Studios samt Bonnierförlagen för utvecklingen av deras manushanteringssystem. Under våren har Bonnier AB sökt leverantörer som kan stötta hela koncernen inom IT-utveckling och har således tecknat ramavtal med Claremont.

”Claremont har, på mycket kort tid, fått förtroendet att hjälpa Bonnierföretag i en rad olika digitala och affärskritiska projekt, något som vi är mycket stolta över. Ramavtalet ser vi som ett bevis på att vi har levererat högt värde för dem i deras digitala utmaningar och vi ser fram emot fördjupat samarbete och möjligheten att hjälpa fler företag inom Bonnierkoncernen under de kommande åren.” säger Diana Itaoui, försäljningschef på Claremont.

• Litteratur

• ramavtal
  • kundcase

Digitaliseringen skapar många utmaningar för företag men även oändliga möjligheter. Claremont hjälper kunderna in i den digitala verkligheten genom att utveckla nya lösningar, system och metoder som effektiviserar kundernas verksamhet och gör dem till ledande på det som konkurrenterna bara drömmer om. Claremont sätter en ära i att vara en entreprenöriell och framåtlutad organisation med engagerade medarbetare som brinner för verklig affärsnytta.

Genom högkvalitativa management- och IT-konsulttjänster identifierar och realiserar Claremont kundernas förbättringsmöjligheter inom IT. Claremont har blivit utsett till Superföretag av Veckans Affärer 2015 och till Gasellföretag 2015, 2014 och 2013.