Claremont ny partner med NetSuite

Satsa på tillväxt! Undvik långa projekt, stora framtunga investeringar och många inblandade parter. Som marknadens främsta true-cloud ERP sätter NetSuite användarvänlighet, enkelhet och snabbhet i fokus. Som NetSuite-partner erbjuder Claremont en affärslösning som kan anpassas till alla organisationer.

NetSuite är, med över 40 000 kunder runt om i världen, marknadens ledande true-cloud ERP-leverantör. NetSuite förvärvades nyligen av Oracle, och går nu under namnet Oracle+NetSuite. Oracle+NetSuite har fokus på användarvänlighet, snabbhet och enkelhet. Med endast ett par klick ges tillgång till ett komplett affärssystem i molnet. NetSuite är designat för snabbväxande företag, vilket speglas i en snabb implementationstid och en låg grundinvestering.

– Partnerskapet med Oracle+NetSuite är en stor strategisk satsning för oss inför 2018 och framåt. Claremont har under en lång tid varit en pålitlig rådgivare inom affärssystem, och vi tar oss nu ytterligare ett steg framåt. Tidigare har vi riktat in oss på stora organisationer, men nu kommer vi också kunna erbjuda införandekompetens mot såväl små som medelstora företag. Det känns fantastiskt roligt, säger Thomas Lindahl, VD Claremont Business Solutions.

– Som en del av vår stora satsning på den nordiska marknaden känns det jättebra att Claremont klivit ombord. Claremont passar bra ihop med NetSuite, men också med våra kunder och regionen, säger Chris Norfolk, Channel Sales Director UK&I, Benelux och Nordics på NetSuite.

Läs mer om Claremont och NetSuite här.

Om Oracle+NetSuite

När NetSuite grundades 1998 var det med syfte att skapa ett flexibelt, skalbart och plattformsoberoende affärssystem med ett effektivare gränssnitt. Lösningen blev att placera allt i molnet och där finns det fortfarande kvar. Oracle+NetSuite är branschens ledande leverantör av molnbaserat affärssystem. Oracle+NetSuite utmärker sig genom att effektivisera kundernas affärsverksamhet och tillväxt och är den snabbast växande leverantören på global basis av programvara för ekonomisk styrning i molnet. För mer information om NetSuite, besök www.netsuite.com.

Claremont hjälper kunderna i den digitala verkligheten och genom högkvalitativa Management och IT-konsulttjänster förverkligar vi deras potential. Vi stöttar kunderna genom alla faser av deras förändringsresa; från digital strategi och analys, under genomförandet och givetvis i förvaltningen av lösningen. Claremont har utsetts till Superföretag av Veckans Affärer 2015 och 2016 samt till Gasellföretag 2015, 2014 och 2013. Läs mer på www.claremont.se.