Henrik Brinkhagen ny VD på Claremont Business Transformation

Henrik Brinkhagen tillträdde i april som VD för Claremont Business Transformation. Han har lång erfarenhet från konsultbranschen, som managementkonsult på Cupole Consulting Group och Accenture samt senast i rollen som VD på Seccredo, konsulter inom underrättelse, risk, säkerhet och kris.

Henrik kommer, tillsammans med sitt team, fokusera på att utveckla erbjudanden och konsulter inom Claremont Business Transformation med syfte att vidare stärka Claremont som det självklara valet för att hjälpa kunden att definiera och realisera digital transformation.

“Värvningen av Henrik är ett viktigt steg i vårt fortsatta arbete att utveckla Claremonts erbjudande inom digital transformation och stärker våra möjligheter att stötta våra kunder i ett tidigare skede som ”trusted advisor”. Henriks relevanta erfarenheter som ledare inom branschen gör honom till den perfekta kandidaten för detta uppdrag” säger Claremonts Koncernchef Peter Lundström.

”Claremont har idag en stark förmåga att leda och driva kundens digitala transformation. Jag ser fram emot att, tillsammans med övriga i teamet, aktivt bidra till att bredda och utveckla denna förmåga och därigenom stärka Claremonts position på konsultmarknaden.” säger Henrik Brinkhagen.

HENRIK BRINKHAGEN

+46 72-716 55 55
henrik.brinkhagen@claremont.se

Claremont hjälper kunderna i den digitala verkligheten och genom högkvalitativa Management och IT-konsulttjänster förverkligar de deras potential. Claremont stöttar kunderna genom alla faser av deras förändringsresa; från digital strategi och analys, under genomförandet och givetvis i förvaltningen av lösningen. Claremont har blivit utsett till Superföretag av Veckans Affärer 2015 och till Gasellföretag 2015, 2014 och 2013. Läs mer på www.claremont.se.