IT-konsultbolaget Zington utsedd till Karriärföretag – för fjärde året i rad!

Idag står det klart att IT-konsultbolaget Zington utses till en av de 100 mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige – för fjärde året i rad. Karriärföretagen är en utmärkelse som årligen delas ut till de arbetsgivare som är mest attraktiva och erbjuder de bästa utvecklingsmöjligheterna. Mikael Jonsson, Head of People & Culture på Zington, pekar på företagskulturen som främsta anledning: ”Vi är otroligt måna om vår fantastiska företagskultur, som skapar förutsättningar att trivas, utvecklas och växa tillsammans”.

Mikael fortsätter:

Att få utmärkelsen för fjärde året i rad är ett kvitto på vårt långsiktiga och målmedvetna arbete inom Employer Branding. Att våra medarbetare trivs och utvecklas är grunden för allt vi gör. Nu ser vi fram emot att fortsätta resan och skapa ännu bättre möjligheter för alla att växa och förverkliga sin potential på Zington.

Zington utses till Karriärföretag 2022, med nomineringen:

Zington har på senaste tiden utvecklat sitt employer branding arbete och gör det med bravur. Här sätts individen i fokus och de egna initiativen uppmuntras för att kunna växa inom företaget. Vi ser ett fint samarbete inom företaget och det är inte konstigt att medarbetarna är engagerade med den fina företagskultur som Zington har skapat. Vi följer med spänning Zingtons utveckling!

För att bli ett Karriärföretag genomgår företaget en urvalsprocess som syftar till att säkerställa att ett högkvalitativt employer branding-arbete bedrivs samt att arbetsgivaren erbjuder attraktiva karriär-och utvecklingsmöjligheter. Nomineringsprocessen består av ett antal grundkriterier och en granskning från en expertpanel och en slutlig jurybedömning. På årets lista återfinns företag som Spotify, Ikea och Polestar.

Zington erbjuder konsulttjänster för en digital värld med tjänster inom tre kärnområden; Business, Technology & Experience. Genom engagemang och entreprenörsdriv utvecklar vi strategier och lösningar som får både individ och företag att växa.

Zington har utsetts till Karriärföretag 2019 och 2020, Superföretag 2015 och 2016 samt till Gasellföretag 2013, 2014 och 2015. Läs mer på www.zingtongroup.com

Mikael Jonsson

Head of People and Culture at Zington +46 70 886 54 23