Sobro investerar i Claremont

Sobro AB har tillsammans med Claremonts grundare och nuvarande ägare ingått en överenskommelse om att gemensamt fortsätta att utveckla Claremont. Sobro kommer att vara huvudägare och bolagets ledning, liksom familjen Jacobsson via Acacia Asset Management, kvarstår som betydande ägare.

Claremonts fokus på att utveckla människan, de anställda i företaget, i kombination med en organisation som så aktivt uppmuntrar både entreprenörskap, ansvarstagande och tillväxt tillsammans med Claremonts fokus på digital transformation och de möjligheter som finns framöver har bidragit starkt till Sobros intresse.

Som en följd av detta kompletterar Ragnar Söderberg och David Stenlund Sager Claremonts styrelse.

Om Sobro: www.sobro.se
Om Acacia: www.acacia.nu

• claremont

Claremont hjälper kunderna i den digitala verkligheten och genom högkvalitativa Management och IT-konsulttjänster förverkligar vi deras potential. Vi stöttar kunderna genom alla faser av deras förändringsresa; från digital strategi och analys, under genomförandet och givetvis i förvaltningen av lösningen. Claremont har utsetts till Superföretag av Veckans Affärer 2015 och till Gasellföretag 2015, 2014 och 2013. Läs mer på www.claremont.se.

Per Thörnqvist

Ansvarig affärsutveckling strategisk kundutveckling +46 70 770 40 45