Ballroom Blitzz, pop-up shop på Clarion Hotel Sea U

BALLROOM BLITZZ ÖPPNAR POP-UP SHOP PÅ CLARION HOTEL SEA U 4-18 DECEMBER

Ballroom Blitzz, den unika mode- & inredningsbutiken som föddes och gjorde succé i en sekelskiftesvåning i Helsingborg, för att sedan flytta till Marbella, kommer till Helsingborg & Clarion Hotel Sea U för en pop-up i December.

Butiken myllrar av high-end vintage, nya skatter, kreativitet, inspiration och happenings och lockar besökare från när och fjärran och en del av det vill butiksägarna Monica Daxberg & Karoline de la Concha ta med hem till Helsingborg.

• Här har vi samlat våra drömmar och visioner, på en och samma plats. Det gäller att vara modig nu, sen är det försent. Min filosofi har alltid varit att satsa på kvalitét och handplockat vintage som håller länge. Det är mer unikt och bär på en historia.
    Vilken möjlighet att få komma till Hotell Sea U och få arbeta inom ramarna i en stor och etablerad hotellkoncern, tack Miri och Ida som tror på oss, det kommer att bli magi, säger Monica Daxberg, CEO Ballroom Blitzz

Monica Daxberg, entreprenör och kvinnan bakom Ballroom Blitzz, bedrev en utav Sveriges mest inspirerande och nytänkta butikskoncept i Helsingborg. Under åren har det lockat många intressanta personligheter som modeller från NYC, skribenter, inredningstidningar och tv-personligheter. En speciell person som senare blev en del utav konceptet är Karoline de la Concha. Före detta modebloggare på Femina och bedrev sin egna butik/showroom hemma i Råådalen. Med driv, visioner och fantasi tar de båda steget till att bli partners och driver nu Ballroom Blitzz Marbella sedan februari 2021, på den spanska solkusten.

Pop-up shopen kommer att gästas av konstnären Grace Spiegel, Ole Lynggaard, Fashion Guide Alicia Colchado, LWL Jewelry, Arild Links och andra spännande partners under tidens gång

Tillsammans vill gänget bakom Ballroom Blitzz skapa en värld där du kan låta dig inspireras, shoppa eller bara mysa omkring och prata om det som man idag missar. Att ha det gott och att våga gå utanför ramarna.

• Vi är så glada att få hem Ballroom Blitzz till Helsingborg för en pop-up shop. Monica & Karoline gör ett fantastiskt jobb och vi är stolta att tillsammans med dem få visa Helsingborgarna internationell design, high-end vintage konst och mode med en unik touch som bara Ballroom Blitzz kan skapa, säger Miri Sumiq, Hotelldirektör för Clarion Hotel Sea U.

Pop-up shopen gästar Clarion Hotel Sea U’s lobby 4-18 december, för eventkalender etc. se clarionseau.se eller @ballroomblitzz på instagram.