Clarion Hotel Sign, Clarion Hotel Post och Nordic Choice Hotels med kvällens vinster. Foto: Liisa Eelsoo

Clarion Hotel flerfaldigt framröstat som bäst inom hållbarhet och stora möten

Under torsdagskvällen utsågs Clarion Hotel Post till Årets konferensanläggning på Grand Travel Award i Stockholm. Kort därefter vann också Clarion Hotel Sign i kategorin Hållbarhetspriset. Priserna har röstats fram av 1400 medarbetare på Sveriges resebyråer.

Grand Travel Award arrangeras årligen av tidskriften Travel News, med syfte att hylla aktörer inom resebranschen som utmärker sig. I Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm delades priser för bl.a. “Bästa researrangör”, “Bästa rederi” och “Bästa flygbolag” ut. Clarion Hotel var nominerade i flera kategorier med sina flaggskeppshotell och fick ta emot pris i kategorierna “Årets konferensanläggning med övernattning” som vanns av Clarion Hotel Post i Göteborg samt “Hållbarhetspriset” som vanns av Clarion Hotel Sign i Stockholm. Tidigare under kvällen vann även Nordic Choice Hotels, som Clarion Hotel är en del av, priset som Sveriges Bästa Hotellkedja för tionde året i rad.

– Clarion Hotel ska vara förstahandsvalet för den erfarna resenären som har lite högre krav på sin resa. Att vi får detta bekräftat med inte bara ett pris, utan tre priser, är för mig och alla medarbetare inom Clarion Hotel oerhört tacksamt. Tillsammans med resebyråerna hoppas vi kunna guida ännu fler svenskar till att uppleva våra hotell under 2020, säger Laila Neverdahl, Senior Vice President för Clarion Hotel.

Clarion Hotel Sign, Clarion Hotel Post och Clarion Hotel & Congress Malmö Live var nominerade i ett flertal kategorier. Alla nomineringar baseras på en undersökning gjord av Travel News och Fürst Scandinavian Research bland 1400 medarbetare på Sveriges resebyråer.

Nominerade i kategorin “Bästa konferensanläggning med övernattning” var följande:

Arken Hotel & Art Garden Spa, Göteborg
Vår Gård Saltsjöbaden
Yasuragi
Ystad Saltsjöbad

Nominerade i kategorin “Hållbarhetspriset” var följande:

Clarion Hotel Sign
MTR Express
SAS
SJ
Svenska Turistföreningen, STF
Tågsemester.nu