Bild: Philip Myrtorp

Clarion Hotel® Post skapar en sommarmarknad i Vinterträdgården

I samband med Göteborgs 400-årsjubileum skapar Clarion Hotel® Post en sommarmarknad på deras yta med namnet Vinterträdgården. Lördagen den 10 juni bjuder man in allmänheten att gå på hotellets sommarmarknad med fokus på mat- och dryckesupplevelser med en efterföljande efterfest på Terrassen.

– Som vi längtar till den här dagen! Här får vi, våra fantastiska medarbetare och samarbetspartners möjligheten att bjuda in alla göteborgare för att prova på våra olika erbjudanden och upplevelser som Clarion Hotel® Post så framgångsrikt levererat sedan starten 2012. Det här kommer bli ett riktigt härligt party med det allra bästa vi har att bjuda på, säger Anders Sköld, VD på Clarion Hotel® Post.

Clarion Hotel® Post är känt för att vara ett eventfyllt hus, och i samband med att Göteborg stad firar sitt 400-årsjubileum, bjuder hotellet in till en sommarmarknad för att uppleva just det. Byggnaden har varit ett landmärke för Göteborg i en fjärdedel av stadens existens och detta vill Clarion Hotel® Post fira med göteborgare och gäster. Under sommarmarknaden får man uppleva allt vad hotellet kan leverera på bara några timmars tid.

Tillsammans med samarbetspartners har Clarion Hotel® Post skapat en känsla av marknad i deras utrymme som kallas Vinterträdgården. Här kan man köpa mat och dryck i mindre format och prova sig runt. Några exempel är en Lobster Roll från Norda och de välkända ostronen från restaurang VRÅ. Även hotellets konditor är på plats och skapar bakverk och gelato. Förutom mat och dryck hittar man även Odlingsbolaget Svalan och Skönhetsfabriken på plats.

Eventet är lördagen den 10 juni mellan 12.00-17.00 och är kostnadsfritt för alla att delta på. Klockan 17.00 börjar efterfesten på Terrassen.