RedLocker på Clarion Hotel Sign

Clarion Hotel® Sign erbjuder gratis mensskydd för sina anställda & gäster

Clarion Hotel® Sign tar nästa steg i sitt jämställdhetsarbete & lanserar nytt samarbete med RedLocker för att erbjuda gratis mensskydd för personal och gäster. RedLocker arbetar för den självklara rätten till mensskydd. Deras automater kommer att installeras efter sommaren i personalens omklädningsrum samt de offentliga toaletterna på konferensvåningen på hotellet.

• Jämställdhet är en oerhört viktig fråga för oss på Clarion Hotel Sign. Jag är därför väldigt glad och stolt att som hotell och arbetsgivare inleda samarbetet med RedLocker som ytterligare ett led i vårt hållbarhetsarbete, säger David Viklund hotelldirektör på Clarion Hotel Sign. Vi har en ambition inom Strawberry om att vara marknadsledande inom diversitet och inkludering inom vårt hållbarhetsarbete och detta är definitivt ett steg i rätt riktning.

RedLocker grundades 2018 som ett UF-företag av unga entreprenörerna Clara Lidman och Liza Eriksson, med visionen att alla kvinnor skall ha tillgång till kostnadsfria mensskydd. RedLocker, som blev kända genom sin medverkan i SVT:s Draknästet, har sedan tidigare samarbeten med bland annat gym, skolor och muséer - men Clarion Hotel Sign blir ett av de första hotellen som väljer att ta in deras mensskyddsautomater.

• För våra gäster blir detta en ökad nivå av service som vi kan leverera, då mensskydd borde vara en lika självklar hygienfaktor på toaletterna som toapapper. Även för våra medarbetare blir detta ett viktigt ställningstagande då vi som arbetsplats har en större andel kvinnor som arbetar hos oss. Genom att tillgodose dessa basala behov på arbetsplatsen kan vi säkerställa att alla mår bra på arbetsplatsen och kunna fortsätta leverera fantastisk service till våra gäster, säger Anna Thomsen, HR-chef på Clarion Hotel Sign.

- Att vi på RedLocker har fått möjligheten att samarbeta med ett av Stockholms största hotell, Clarion Hotel Sign för att de ska kunna erbjuda fria mensskydd till sina gäster och anställda genom våra smarta distributionslösningar, känns både viktigt och roligt, säger Liza Eriksson, grundare och vd på RedLocker. Att erbjuda mensskydd är en rättighet, inte ett mervärde. Det är en milstolpe för en jämställd och jämlik värld. Mensskydd är precis som toalettpapper ett basalt behov.

För mer information kontakta:

Jenny Aarnio, Marknadschef, Clarion Hotel Sign +46 735160011 jenny.aarnio@strawberry.se

Liza Eriksson, Marknadschef, Redlockers +46 70 272 23 01 liza.eriksson@redlocker.se

Med sina 33 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer med unika koncept, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Strawberry utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

David Viklund

Hotelldirektör, Clarion Hotel Sign