Clarion Hotel Sign erbjuder gratis eventyta till välgörenhetsorganisationer

Clarion Hotel Sign erbjuder gratis eventyta till välgörenhetsorganisationer

Rooftop Garden Bar, beläget på Clarion Hotel Signs åttonde våningsplan, öppnar upp för säsongen och bjuder in till skönt häng under perioden maj till september med bar och musikarrangemang. Nytt för i år är att hotellet upplåter denna eftertraktade yta gratis till välgörenhetsorganisationer som med gott hjärta aktivt arbetar och bidrar till att skapa en bättre värld.

Planerna inför vår och sommar är i full gång och för de välgörenhetsorganisationer som ännu ej bokat någon fysisk sammankomst har nu möjligheten att hyra Rooftop Garden Bar på Clarion Hotel Signs åttonde våningsplan gratis. Det enda man behöver göra att pitcha in varför just din organisation ska få tillgång till denna yta för er sammankomst samt hur detta event - i närtid eller på sikt - kommer att bidra till samhället. Rooftop Garden Bar är en eventbar som kan hosta event för upp till 40 personer åt gången och kan sammanfattas som en grön oas med Stockholm City som utsikt.

• Ett vårtecken för oss på Clarion SIgn är när vi äntligen öppnar upp vår gröna oas Rooftop Garden Bar och gör vår uteservering redo för härliga dagar utomhus. Och nu är den tiden här vilket känns kul, säger David Viklund, General Manager på Clarion Hotel Sign. Men det som känns extra bra inför årets öppning är att vi denna sommar kommer erbjuda välgörenhetsorganisationer att låna vår fantastiska takterrass för bra ändamål, helt gratis. Ett litet sätt för oss att att bidra till samhället avslutar han.

Clarion Sign arbetar dagligen aktivt med sitt hållbarhetsarbete och allt som sker på hotellet sker med ett gott hjärta. Genom att öppna upp för organisationer och ge möjlighet till fysiska möten ser hotellet en möjlighet att bidra till en bättre värld, med de bidrag hotellet kan ge.

Rooftop Garden Bar öppnar onsdagen den 11 maj och håller sedan öppet onsdag-lördag klockan 14.00-23.00 när vädret tillåter. Under perioderna maj till september 2022 har man som välgörenhetsorganisation möjlighet att ansöka och nyttja ytan gratis efter överenskommelse med hotellet.

Vid ansökan behöver sökande organisation tydligt kunna påvisa att ev. lån av Rooftop Garden Bar kan komma att leda till god samhällspåverkan. För att skicka er förfrågan, maila hotellet på sales.sign@choice.se. Begränsat antal datum finns att tillgå samt Clarion Hotel Sign kommer utvärdera organisationen innan överenskommelse.

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

David Viklund

Hotelldirektör, Clarion Hotel Sign