Unna dig 100% avkoppling med nya behandlingen Dry Floating "Zerobody" på Clarion Hotel Sign

Clarion Hotel Sign erbjuder som första hotell i Sverige spabehandlingen Dry Floating “Zerobody”

Dry Floating ”Zerobody” tillåter dig att flyta i noll tyngdkraft omgivet av 400 liter kroppstempererat vatten utan att bli blöt. Din kropp och ditt sinne är med om en oförglömlig upplevelse av djup avslappning, omfamnad av ljus och värme. Som första hotell i Sverige kan nu Clarion Hotel Sign erbjuda sina gäster denna unika behandling på sitt Selma City Spa.

- I en stressad vardag och värld behöver man hitta de där viktiga stunderna av total avkoppling, och genom Dry Floating “Zerobody” känner jag att vi har hittat en produkt som kommer att tilltala våra gäster på allra bästa sätt. Att ge sig själv de 20 minuterna för att kunna leverera och prestera på topp dagens övriga timmar är en väl värd investering i sig själv, säger David Viklund, General Manager på Clarion Hotel Sign.

Den fysiska produkten, själva bädden av vatten, driftas av företaget Lyfe Nordic som i dagsläget är exklusiv distributör av Zerobody i Norden. Dry Floating kommer från Italien och har blivit populär i USA, där bädden är ett vanligt förekommande inslag på de Amerikanska spa- och idrottsanläggningarna. Lanseringen i Sverige är igång där framtiden spås blir ljus.

- Vi är glada över att ha Clarion Hotel Sign som första hotell i Sverige att erbjuda Dry Floating med Zerobody. Tillsammans ska vi se till att sprida denna fantastiska behandling och bidra till ökad avslappning och minskad stress bland hotell- och spagästerna, säger Elias Alhar, grundare av Lyfe Nordic.

Fördelarna med Dry Floating ”Zerobody” är många; minskar stress-, ångest- och depressionsrelaterade symptom, minskning av muskelsmärtor och ledvärk, snabbare återhämtning och förbättrad sömn. Läs mer om Dry Floating “Zerobody” på www.selmacityspa.se/stockholm samt på https://www.lyfenordic.com/zerobody/