Clarion Hotel Sign i samarbete med fotograf Stefan Holm

Fotograf Stefan Holm ställer ut sina stramt komponerade utsnitt på några av Stockholms mest välkända arkitektoniska ikoner. Utställningen, som går under namnet ”S Holm Stockholm”, pågår från den 3 juni till sen 31 augusti 2010.

På Clarion Hotel Sign finns ett stort antal svartvita fotografier, tagna av kända skandinaviska fotokonstnärer. Över hela hotellet finner du motiv inspirerade av skandinavisk natur, naturlighet och livsstil skapad med stor känsla.

För att skapa en levande konstarena med temporära utställningar inleder nu Clarion Hotel Sign sitt andra samarbete. Denna gång är det fotograf Stefan Holm som ställer ut sina verk i hotellets lobby. Upplev Sergels Torg, Skatteskrapan, Katarinahissen och Årstabron m fl ur nya spännande vinklar.

– Att samarbeta med konstnärer är en del i arbetet med att skapa en levande mötesplats på Clarion Hotel Sign, säger Camilla Bergman, vd på Clarion Hotel Sign.

De avbildade byggnaderna i utställningen är modernistiska, funktionalistiska och stilbildade för sin tid. Utifrån ett personligt urval porträtteras byggnader med en stilistisk prägel. Perspektivet underifrån förvandlar byggnaderna till fallossymboler som sträcker sig mot himlen.

Störtande linjer och hårda skuggor ger spännande kontraster. Plana ytor av stål, armeringsjärn och glas reflekteras. Återkommande är de skarpa vinklarna som förstärker, ger fart och riktning. Fotografierna är avskalade, ingenting stör den rena kompositionen.

Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med 169 hotel och fler än 9200 anställda. Koncernen marknadsför varumärkena Comfort Hotels, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion Hotels och Nordic Hotels på den nordiska marknaden. För mer information besök www.choice.se.