Clarion Hotel Wisby inleder nytt samarbete med Gotlands idrottsförbund

Clarion Hotel Wisby inleder nytt samarbete med Gotlands idrottsförbund

Clarion Hotel Wisby inleder ett nytt samarbete med Gotlands Idrottsförbund och SISU Idrottsutbildarna inför 2014. Det nya idrottsavtalet kan nyttjas av alla föreningar och förbund inom den gotländska idrottsrörelsen.

- Det nya avtalet med Clarion Hotel Wisby ger dels den gotländska idrotten bra möjligheter att konferera och ha möten på Clarion Hotel Wisby men framförallt ger det förmånliga priser för våra gästande idrottare till Idrottens Ö, säger distriktsidrottschefen Patrik Oscarsson. Det är viktigt för oss på Idrottens Ö att vi har bra samverkan med besöksnäringen för att fortsatt vara attraktiva som den naturliga mötesplatsen i Östersjön, fortsätter Oscarsson.

Gotland har 183 idrottsföreningar och närmare 15.000 antal aktiva utövare över hela ön. Det nya avtalet innehåller idrottspriser på boende för gästande idrottare, för instruktörer och föreläsare. Dessutom innehåller avtalet även idrottspriser på konferenslokaler/ utbildningslokaler samt för grupper på lunch och middag.

- Inom Nordic Choice Hotels arbetar vi aktivt med konceptet GoSportive för att stödja idrottsföreningar över hela landet och underlätta för dem i samband med resor, säger Carin Sjöberg, VD på Clarion Hotel Wisby. Vi är otroligt glada för detta nya samarbete lokalt på Gotland. Idrotten är så viktig här, sett från många perspektiv, och vi hoppas nu kunna erbjuda ett bra boendealternativ och en positiv upplevelse till de många besökare som kommer till ön för att idrotta, fortsätter Carin Sjöberg.

Gotlands Idrottsförbund är Riksidrottsförbundets regionala organisation på Gotland. Deras uppdrag är att stödja, företräda och leda distriktets idrott.

Clarion Hotel Wisby strävar efter att vara en naturlig mötesplats året om, inte bara på sommaren och med sin nya hotelldel, konferensavdelning, spa och restaurang hoppas de på att se fler besökare till ön under höst, vinter och vår.

- Vi vidareutvecklar våra weekend- och konferenspaket och stärker ytterligare samarbeten med lokala leverantörer och samarbetspartners. Tillsammans arbetar vi för att öka resandet till Gotland året om, avslutar Carin Sjöberg.

Det nya idrottsavtalet träder i kraft 2014-01-01

För mer information vänligen kontakta:
Carin Sjöberg, VD Clarion Hotel Wisby
070-655 35 97, carin.sjoberg@choice.se
Patrik Oscarsson, SISU Idrottsutbildarna
070-550 29 80, patrik.oscarsson@gotsport.se

Foto: Stefan Carlsson

Clarion Hotels är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Fyra år i rad har Clarion Hotels blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotels tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotels www.choice.se/clarion