Energifullt säljteam sätter Helsingborg på Nordiska kartan

Energifullt säljteam sätter Helsingborg på Nordiska kartan

Clarion Hotel & Congress Sea U och Clarion Grand Hotel Helsingborg har slagit ihop sina team för att tillsammans som Clarion Hotels sälja in destinationen och erbjuda unika helhetslösningar för sina kunder.

Målet är att, tillsammans med andra aktörer samt Helsingborgs Stad, sälja in destinationen Helsingborg som en kongresstad, samtidigt som Clarion med sina två hotell, ska optimera gästernas upplevelse genom att skräddarsy erbjudanden efter varje kunds unika behov.

- "Vi har två fantastiska produkter som tilltalar olika och nya målgrupper. Vi ser att den trendiga och metropolitiska resenären kommer checka in på Clarion Hotel Sea U. Platsen kommer vara en pulserande mötesplats där kongresser varvas med skybar-häng. Clarion Grand Hotel Helsingborg attraherar gäster som uppskattar en anrik, helt nyrenoverad, anläggning där fokus ligger på det personliga och mindre mötet. Vi har rum för alla och tillsammans skapar dessa hotellen fantastiska synergier.", säger Sara Hullegård, Director of Sales för Clarion Hotels Helsingborg.

Sara kommer senast från rollen som Regional Sales Director inom Nordic Choice Hotels, med fokus på alla hotell inom Skåne. Tillsammans med Stina Sjöström, Mattias Bredmar, Caroline Wikskär och Louise Johansson kommer dem kunna erbjuda skräddarsydda konferenser och hotellupplevelser som Helsingborg tidigare aldrig kunnat erbjuda.

- "Vi är ett taggat och energiskt team som står redo inför utmaningen att sätta Clarion Hotels i Helsingborg på kongresskartan i Norden.", avslutar Sara.

Mer om säljteamet:

Sara Hullegård, DOS (Director of Sales) har som främsta fokus att säljleda och säkra att Clarion Hotellen i Helsingborg, Clarion Grand Hotel och Clarion Hotel & Congress Sea U når sina respektive försäljningsmål. Sara kommer senast från rollen som RSD i Skåne, Regional Sales Director och innan det jobbade hon som Sales Manager på Quality Hotel Friends.

Stina Sjöström, SSM (Senior Sales Manager) har huvudfokus att sälja in stora möten och kongresser i första hand till Clarion Hotel & Congress Sea U. Stina har jobbat på Clarion Grand Hotel som Sales Manager tidigare och gjort ett fantastiskt jobb och har bland annat blivit utsedd till Månadens Säljare i Nordic Choice Hotels flera gånger.

Mattias Bredmar, SSM (Senior Sales Manager) startade precis innan sommaren sin resa på Nordic Choice Hotels i Helsingborg med huvudfokus på regional corporate business i Skåne och Halland samt med medelstora möten till både Clarion Hotel & Congress Sea u och Clarion Grand Hotel i Helsingborg. Mattias har erfarenhet från event och food & beverage och kommer senast från Hus57 och innan det från Elite Hotels i Helsingborg.

Louise Johansson, SM (Sales Manager) har en internationell bakgrund från bl.a. New York. I snart två år har hon varit Inhouse Sales Manager och Marketing Coordinator på Clarion Grand Hotel Helsingborg. I sin nya roll kommer hon ha fokus på lokala kunder och samarbetspartners i Helsingborg för både Clarion Hotel & Congress Sea U och Clarion Grand Hotel Helsingborg.

Caroline Wikskär, IHSM Inhouse Sales Manager. Carolines uppgift är att optimera logistiken runt alla förfrågningar samt koordinera innesälj mellan dem två hotellen. Caroline började sin karriär som Management Trainee på Clarion Hotel Malmö Live under pre-opening perioden 2014-2016. Därefter har hon klättrat flera steg inom kedjan där hon bland annat har haft tjänster som Head of Meeting & Event och nu senast Head of Reservations på Clarion Hotel Copenhagen Airport.

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Kim A. Øverland

Presskontakt SVP Clarion Hotel Clarion Hotel 406 97 270

Clarion Hotel har 35 hotell för den medvetna business- och leisure-resenären i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Hotellen är kosmopolitiska hubbar med bästa cityläge. Samtliga anläggningar erbjuder konferensmöjligheter, där några flaggskepp, så som, Clarion Hotel Sign i Stockholm, Clarion Hotel Post i Göteborg, Clarion Hotel The Hub i Oslo och Clarion Hotel Malmö Live sticker ut. Kedjan är mångfaldigt belönad för sina á la carte-restauranger, sitt Employer Branding-arbete samt går i bräschen för hållbara alternativ. Hotellen är vibrerande mötesplatser för resenären och lokalbon.