Josefine Gudmundson kommande hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.

Josefine Gudmundson tar klivet från Stenpiren till Lindholmen och fortsätter resan som hotelldirektör på nyöppnade Clarion Hotel The Pier

Nuvarande hotelldirektör för populära Comfort Hotel Göteborg, Josefine Gudmundson tar i vår över som hotelldirektör för nyöppnade Clarion Hotel The Pier på Lindholmen.

Det helt nybyggda hotellet som slog upp sina dörrar i höstas har med sin konferensavdelning och 254 hotellrum på några månader etablerat som sig som Göteborgs nya internationell mötesplats. Hotellets restaurang Fei på 10:e våningen har varit fullbokad sedan öppning och på kort tid erhållit fina recensioner av både matälskare och branschen. En plats som bjuder på kinesisk mat i världsklass, internationell klubbkänsla, och en otrolig utsikt över Göteborgs skyline.

• Det känns glädjande att få välkomna Josefine in i rollen som hotelldirektör till Clarion Hotel The Pier. Med hennes kommersiella driv, serviceleverans och erfarenhet av att arbeta med Göteborg som destination kommer Josefine tillsammans med teamet fortsätta befästa hotellet som Göteborgs innovativa mötesplats. Jag är också otroligt glad att se interna talanger utvecklas genom våra olika karriärvägar och varumärken inom Nordic Choice. säger Miri Sumiq, Driftsdirektör Clarion Hotel Sverige.

Gudmundson har med undantag för studier i företagsekonomi på Stockholms Universitet alltid haft fullt fokus på hotellbranschen. Hon har studerat hotel management på det ansedda Swiss Hotel Management School i Leysin och hon har fördjupat kunskaperna i gästservice på hotell i Peking och New York. Josefine har även deltagit och genomfört den gedigna Clarion Hotel Management Trainee utbildningen.

• Clarion Hotel The Pier kommer förändra hotellmarknaden i Göteborg och jag ser fram emot att ta över stafettpinnen och få utveckla hotellet vidare. Lindholmen fortsätter att växa och det är här de stora, internationella företagen kommer att samlas. Bland innovation och skyskrapor med inspiration från Manhattan och smaker med härkomst från öst i vår restaurang Fei kommer flera världar att mötas. Och det är just de mötena jag ser fram emot att skapa tillsammans med teamet, säger Josefine Gudmundson, tillträdande hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.

Josefine Gudmundson tillträder som hotelldirektör för Clarion The Pier första april 2023.

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Miri Sumiq

Driftsdirektör, Clarion Hotel Sverige +46 72 586 82 06