Otro Más öppnar den 25 januari på Clarion Hotel® Malmö Live och serverar latininspirerad mat.

Latinamerikanska smaker till Clarion Hotel® Malmö Live

Idag slår dörrarna upp till nya Otro Más och Malmöborna kan återigen äta latininspirerad mat på Clarion Hotel® Malmö Live.

Strawberry-koncernen introducerar idag Cantina Otro Más, en avslappnad och stimmig restaurang som tar inspiration från det breda latinamerikanska kulinariska landskapet. Med en meny som inkluderar rätter som tacos, aguachile och grillade varmrätter, introducerar restaurangen en färgstark smakupplevelse till Malmö.

– Otro Más blir en livfull och lättsam restaurang med en härlig glimt i ögat. Hit kommer man för att avsluta veckan eller för ett skönt avbrott i vardagen. Under öppningsveckorna kommer vi ha öppet alla dagar i veckan, säger Jens Lyckman, VD på Clarion Hotel® Malmö Live.

Maten serveras i sharing-style där man uppmuntras till att beställa lite av varje för att dela med sitt sällskap. Restaurangens signaturrätt är guacamolen, som man själv får blanda ihop vid bordet, med hjälp av en mortel, för att få den så färsk som möjligt.

– Vi vill gärna skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster i form av mat och dryck och vill gärna involvera dem i matlagningen. Guacamolen är ett sätt att göra det på, säger Joakim Schaffer, Executive Chef på Clarion Hotel® Malmö Live.

Baren på Otro Más erbjuder en samling av sydamerikanska spritsorter, från klassiker som mörk rom till rökig mezcal och olika varianter av tequila. På drinkmenyn hittar man bland annat Frozen Margarita, Pisco Sour och Sangria.

– Vi nöjer oss inte med det vanliga; vi är på en ständig jakt efter att skapa skräddarsydda mat- och dryckesupplevelser för våra gäster inom Strawberry. Med Otro Más siktar vi högt och har som mål att erbjuda en smakfest som inte bara kompletterar, utan blir ett självklart vattenhål på Malmös restaurangscen, säger Fredrik Blomberg, SVP Food & Beverage Strawberry

Cantina Otro Mas öppnar dörrarna idag, den 25 januari 2024.