Cecilia Sahin tillträder tjänsten den 8 januari 2018.

Näringslivstopp intar vd-posten på Clarion Hotel® Wisby

En av näringslivets mäktigaste övertar rodret på Clarion Hotel Wisby. Cecilia Sahlin tillträder som ny vd för Clarion Hotel Wisby, en av Visbys populära mötesplatser för besökare, hotellgäster och lokalbor. Cecilia tillträder tjänsten den 8 januari 2018.

Nu är det klart att det är Cecilia Sahlin som tar över tjänsten som vd för Clarion Hotel Wisby efter Sanna Kleven. Cecilia har en gedigen bakgrund inom framförallt detaljhandeln som verksam inom den internationella butikskedjan The Body Shop från 1991 till 2016, en 25 år lång karriär från butiksgolvet ända till vd-posten för Sverige och Danmark.

– Jag har länge varit intresserad av tjänsten och jag är oerhört glad och stolt över möjligheten att driva ett av Visbys finaste och mest anrika hotell tillsammans med alla härliga och kompetenta medarbetare. Hotellbranschen känns som helt rätt utmaning. I en bransch som bygger sina framgångar på att engagera sina medarbetare kommer mina ledaregenskaper till sin fulla potential, säger Cecilia Sahlin.

Sedan hon avslutade sin tjänst som vd på The Body Shop har Cecilia arbetat med att starta ett nytt e-handelsföretag. Cecilia har utsetts av Veckans Affärer till supertalang, till en av näringslivets mäktigaste kvinnor och varit engagerad i flera välgörenhetsprojekt.

Vi såg det som självklart att Cecilia var rätt person för tjänsten när den blev ledig. Med Cecilias erfarenheter från ledande positioner och andra branscher, kommer Cecilia med sin positiva energi fortsätta den framgångsrika utveckling som hotellet har för besökare och gotlänningar, säger Gerth Karlsson, Driftdirektör Clarion Hotel.

Cecilia Sahlin tillträder den 8 januari 2018.

Clarion Hotel Wisby öppnade i maj 1991, men lokalerna har varit hotell sedan 1800-talet. Hotellbyggnaderna har haft många användningsområden ända sedan medeltiden, vilket syns i hotellets inredningsdetaljer. Hotellets nuvarande restaurang Kitchen & Table ligger i samma lokal där restaurangverksamhet bedrivits sedan 1600-talet. Hotellets Living Room, Vinterträdgården, är en avslappnad, levande och inspirerande del av hotellets lobby dit både hotellgäster och lokalbefolkningen söker sig. På bottenvåningen ligger hotellets spa-avdelning, Selma City Spa Wisby, med pool, bastu och ett brett utbud av skönhetsbehandlingar.