Ny driftsdirektör för Clarion Hotel Norge

Ny driftsdirektör för Clarion Hotel Norge

(Stockholm 08.10.2014) Terje Ropstad är ny driftsdirektör för den norska grenen av Clarion Hotel.

- Vi är mycket glada över att ta emot Terje som driftsdirektör för Clarion Hotel i Norge. Hanhar lång erfarenhet från hotellbranschen och har stor kunskap om driften av flera kedjor i Nordic Choice Hotels. Den kompetensen i kombination med Terjes visade ledaregenskaper kommer vara en stor tillgång för att fortsätta utveckla Clarion Hotel, säger Henrik Berghult, kedjedirektör för Clarion Hotel.

Terje kommer från positionen som driftsdirektör för Quality Hotel. Han är utbildad inom reseliv,
ekonomi och marknadsföring på Högskolan i Lillehammer. Terje har bred ledarerfarenhet från närmare 20 år som mellanchef och toppledare inom norsk hotellnäring. Han har tidigare varit VD för Norlandia Hotel Group, och har haft olika ledarpositioner både inom drift och försäljning. Innan dess jobbade Terje inom Choice Hotels Scandinavia.

- Jag ser fram emot att ta tag i nya spännande arbetsuppgifter inom Clarion Hotel Norge. Förhoppningsvis kan jag tillföra nya perspektiv på hur vi bäst kan driva kedjan vidare, säger Terje Ropstad, ny driftsdirektör för Clarion Hotel Norge.

Som driftsdirektör för Clarion Hotel Norge kommer Terje bland annat ansvara för det nyöppnade
Clarion Hotel Energy i Stavanger och Clarion Hotel The Edge i Tromsø. Utöver detta ska han leda projektutvecklingen av det kommande Clarion Hotel Air i Sola.

- Clarion Hotel lägger bakom sig ett äventyrligt år med stark tillväxt i Norge. Med Terje i laget har vi en fantastisk utgångspunkt för förnyelse, innovation och utveckling kommande år, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer för Nordic Choice Hotels.

Terje tillträder omgående och kommer fram till att efterträdaren är på plats den 1 november också fortsätta ansvara för tidigare arbetsuppgifter.

Tjänsten som driftsdirektör för Clarion Hotel i Sverige är utlyst och kommer också tillsättas.

För ytterligare information kontakta:

Henrik Berghult, kedjedirektör för Clarion Hotel
E-post: henrik.berghult@choice.se, Tfn: +46 706218190

Terje Ropstad, driftsdirektör för Clarion Hotel Norge
E-post: terje.ropstad@choice.no, Tfn: +47 915 11 288

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Fem år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion