Virpi Törnroth, hotelldirektör Clarion Hotel Amaranten

Ny hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten

Virpi Törnroth tillträder i September som ny hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten på Kungsholmen!

Hon kommer närmast från tjänsten som hotelldirektör för Clarion Collection Hotel Tapto i Stockholm och innan dess från roller som regional försäljningschef för Nordic Choice Hotels i Stockholm och försäljningschef för Clarion Hotel Sign.

- Virpi är en av Stockholms absolut mest kommersiella ledare och jag är både stolt och glad över att hon väljer att komma tillbaka till Clarion Hotel, denna gång som hotelldirektör för ett av våra mest spännande hotell, Clarion Hotel Amaranten säger Henrik Berghult, Driftsdirektör för Clarion Hotel.

Clarion Hotel Amaranten är ett av Stockholm största hotell med sina 461 rum och 8 konferenslokaler där du möter spännande design och ett unikt utbud av mat och dryck på restaurang Kitchen & Table och Tap Room. Hotellet ligger i centralt på Kungsholmen. Hotellet helrenoverades 2016 med inspiration från hotellets 60-talshistoria och Mad Men.

- Att få axla rollen som hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten är en dröm för mig, hotellet och dess team står inför en spännande resa där vi skall skapa förutsättningar att vara Kungsholmens vardagsrum säger Virpi Törnroth, tillträdande hotelldirektör för Clarion Hotel Amaranten.

Taggar

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Henrik Berghult

Presskontakt Driftsdirektör Clarion Hotel Sverige