Kollegorna Felix Carlsson, Mia Ström, Emil Fäldt och Jens Lyckman var på plats för att mottag priset.

Priset som Bästa Mötesanläggning tilldelades igår Clarion Hotel® Malmö Live

Clarion Hotel® Malmö Live kammande hem storvinst på måndagens Travel News Business Forum. Hotellet blev korat som Bästa Mötesanläggning med Övernattning inom sydvästra Sverige.

Travel News Business Forum i sydvästra Sverige är ett regionalt event och en gala med syfte att lyfta rese- och mötesindustrin. Ledande personer inom turism, hotell, möten, event och resande samlades såväl som industrins viktigaste kunder och centrala leverantörer. Priserna delas ut i olika kategorier till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skogh-anda. Det kan vara teknisk innovation, en storslagen byggnad, men det kan också vara ett konsekvent arbete med service och hög kvalitet.

Sedan 2015 har Clarion Hotel® Malmö Live varit blivit ett landmärke i stadssiluetten, men även en mötesplats för nationella och internationella konferenser och kongresser. Hotellet genomsyrar design, konst och arkitektur och är en kreativ hotellprodukt.

- Vi vet att vi har en bra hårdvara men det är vår mjukvara, det vill säga personalen, som gör vår anläggning fantastisk. De levererar personlig och uppmärksam service varje dag, och tack vare dem fick vi detta priset ikväll, säger Jens Lyckman, VD på Clarion Malmö Live

Med motiveringen:

"En unik mötesplats där både den nationella och internationella besökaren känner sig hemma efter någon minut i receptionen. Här kan företag och organisationer ha riktigt stora möten i perfekt anpassade lokaler. Genom hotellets suveräna läge har du nära till Malmös bästa restauranger och till stationen ett stenkast bort. Som om inte det vore nog så kan du på hotellet även njuta av en drink i skybaren hela 85 meter över havet samt smakessenser som en av världens mest framgångsrika kockar tagit fram. Vi gillar rummen som bjuder på en utsikt som slår det mesta."

På kvällen den 12 juni delade Travel News ut nio Wilhelmina Skogh-priser på Business Forum på Quality Hotel View i Malmö. Ceremonin leddes av Skåneprofilen Susanna Dzamic.