Jens Lyckman och Sandra Mastio planerar pizzaugn på The Terrace på Clarion Hotel® Malmö Live

Sandra Mastio kommer baka pizzor på taket av Clarion Hotel® Malmö Live till sommaren

På The Terrace, Clarion Hotel® Malmö Lives takterrass, kommer man denna sommaren kunna njuta av pizzor signerade Sandra Mastio. En lyftkran kommer placera pizzaugnen på The Terrace och i juni står den redo för en takeover av Lillasyster MASTIO, ett syskon till Sandra Mastios pizzarestaurang på Limhamn.

Sedan förra sommaren har man kunnat dricka drinkar på The Terrace, en utomhusbar belägen på Clarion Malmö Lives ena tak. Detta året sker det en takeover av MASTIO, Sandra Mastios pizzarestaurang på Dragörkajen i Limhamn.

— Samarbetet med Sandra Mastio är ett superkomplement till vår terrass. Vi är övertygade om att detta kommer höja våra gästers upplevelse ytterligare. Att kunna njuta av pizzor över Malmös takåsar är unikt., säger Jens Lyckman, VD på Clarion Hotel® Malmö Live

MASTIO bakar pizzor enligt deras filosofi “utan kompromisser”, och är en välkänd pizzakrog i Malmö. Sandra Mastio har tidigare i år gått ut med att de ska öppna en lillasyster till MASTIO i Bjärred, så detta blir hennes andra Lillasyster MASTIO.

— En vild idé tog fäste i mig och snart var Jens med på tåget; klart vi ska baka MASTIO-pizzor på terrassen! Ett helt unikt läge och tillfälle där jag är så stolt att få vara med och ge Malmöbor och stadens besökare en härlig och såklart sjukt god upplevelse i sommar., säger Sandra Mastio, ägare av MASTIO

The Terrace invigdes sommaren 2022 och är en urban grön oas på det lägsta tornet av Clarion Hotel® Malmö Live . Känslan och inspirationen ska vara Miami. The Terrace öppnar för säsongen i juni 2023.