Succén Brunch & Baijiu på Restaurant Fei är tillbaka - tar in mästerkocken Jimmy Guo för gästspel

Restaurant Fei hade premiär för sin brunch i höstas och gästades då av Erik Videgård - restaurangens platser bokades upp på bara några få timmar. Denna gång bjuder Fei in matkreatören och kokboksförfattaren Jimmy Guo för ett nytt gästspel.

I höstas slog Restaurant Fei upp dörrarna och har sedan dess tagit emot gäster som vill tas med på en äkta kinesisk matresa. Restaurangen lägger sin tonvikt vid tre av de åtta kinesiska köken: det kantonesiska där råvarornas naturliga smaker står i fokus, bedövande och kryddstarkt från Sichuan och friska, krispiga rätter från Zhejiang.

På brunchmenyn finns Jimmys rätter; Chilikrabba med forellrom som serveras med friterade mantou samt en rättikskaka med shiitakesvamp och torkade räkor samt fyra av restaurangens signaturrätter.

• Det ska bli så kul att få göra min tolkning av lite lyxiga brunchrätter och Fei känns som en helt rätt plats att göra detta på! Jag ser fram emot att få kliva in i köket och jobba tillsammans med restaurangens duktiga kockar, säger Jimmy Guo.

För att matupplevelsen ska bli helt komplett kommer det serveras Baijiu av olika sorter och på olika sätt. Det är en vit spritdryck som kommer från Kina, som dessutom är världens mest sålda sprit - men som få i västvärlden känner till.

Brunchen kommer även gästas av göteborgsmusikerna Alexandra Tortosa och Leopold Nilsson som var med och tog fram restaurangens soundtrack vid lanseringen med låten “Can you feel it, Fei?” som finns att lyssna på Spotify.

• Det ska bli superkul att komma tillbaka till Fei och sätta stämning med vår musik ännu en gång. Att skapa låten ’Can you feel it, Fei?’, som är restaurangens soundtrack, var ett kul och inspirerande uppdrag. Uppskattar att vi fick fria tyglar, att göra musik som vi tycker om samt bidra till upplevelsen på Fei. Musik kan verkligen göra så mycket för en stämning och vi ser Fei som en plats full av vibrerande förväntan, mystik och nytänkande vilket är något vi ville lyfta med låten. Det är även roligt att få vara en del av ett Göteborg som växer, säger Alexandra Tortosa och Leopold Nilsson.

Jimmy Guo’s gästspel på Restaurant Fei äger rum lördag 25 mars mellan 12:00-17:00.

BOKA BORD HÄR

Med sina 27 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer signerade stjärnkocken Marcus Samuelsson, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Nordic Choice Hotels utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Miri Sumiq

Driftsdirektör, Clarion Hotel Sverige +46 72 586 82 06