Givar Shabani och Henrik Berghult tillsammans på Clarion Hotel Sign

Suite Live at Sign - Clarion Hotel Sign kombinerar musikupplevelse och musikvideoproduktion tillsammans med artistplattformen Gigital

Clarion Hotel Sign hade som mål att kunna erbjuda sina gäster och lokala fans över hundra spelningar under 2019. Halvvägs dit har hotellet blivit en musikarena av rang där dj’s, jazzband, up and coming-artister och några av Sveriges största etablerade artister som Nano, Pernilla Andersson och Andreas Lundstedt äntrat scenen. Nu tar hotellet nästa steg och öppnar upp för en scen i top-floor sviten.

Kombinationen av akustisk musik i en intim miljö, i form av en hotellsvit, med en liten grupp åhörare tror både Clarion Sign och den innovativa artistplattformen Gigital kommer att bli succé. Att i detta låta morgondagens stjärna lysa klart och att kunna ge artisten ett minne i form av en egen musikvideo är någonting inget annat hotell tidigare producerat.

- Vi har samlat hundratals artister på vår marknadsplats. Det ger aktörer som Clarion Sign oändliga möjligheter att vara kreativa med sin underhållning. Det är så koncept som Suite Live föds, säger Givar Shabani, VD och medgrundare på Gigital.

Under 2019 ville hotellet utveckla en pulserande miljö där musiken tog plats och där man som hotellgäst får en känsla av Stockholm även innanför hotellets väggar, därav den stora musiksatsningen tillsammans med innovativa artistplattformen Gigital. Målet var 100 musikakter som fick revideras efter de första sex månaderna då det ser ut att landa på över 220 stycken fram till årsskiftet. Att nu ta nästa steg tillsammans var inte ett svårt beslut enligt Clarion Hotel Signs VD.

- Att vara en arena för start-up bolag, innovativa lösningar och att ha modet att prova är något som Clarion Hotel Sign gärna går i bräschen för, säger Henrik Berghult, VD på Clarion Hotel Sign. Det kan handla om musikupplevelser - som i detta fall - men även inom andra ämnen där vi ser att förändring sker snabbt och som kommer att ha stor impact på framtiden, avslutar han.

Den nya satsningen går under namnet Suite Live at Sign och startskottet sker den 5 september och därefter en spelning både i oktober och november.

5 september: https://app.confetti.events/events/23180/overview
3 oktober: https://3-10-suite-live-at-sign.confetti.events/