Magnus Östlund blir VD för nya Clarion Hotel® Karlatornet.

Talang rekryteras tillbaka till Clarion Hotel® och Strawberry

Magnus Östlund återvänder till Strawberry och Clarion Hotel® för en prestigefull roll som hotelldirektör för nya Clarion Hotel® Karlatornet. Hotellet beräknas öppna i september i år, men Magnus träder in redan i juni.

Efter över 15 år med en gedigen karriär inom Strawberry (fd Nordic Choice Hotels), återvänder Magnus Östlund till företaget för att anta rollen som VD för Clarion Hotel® Karlatornet, som är beläget i Göteborgs mest innovativa och växande stadsdel, Lindholmen.

– Magnus besitter en imponerande erfarenhet inom hotellbranschen, kombinerat med modern tydlig ledarstil och nyfikenhet med ett starkt driv. Hans genuina passion för hotellverksamhet, tillsammans med ett imponerande CV av erfarenheter, skapar en röd tråd för hans kommande uppdrag. Detta är något som vi på team Clarion Hotel® värdesätter mycket. Vi är extra glada över att se en sådan talang återvända ‘hem’ till Clarion. Vi ser fram emot att följa Magnus framgångar och prestationer i sin nya roll, säger Miri Sumiq, driftsdirektör för Clarion Hotel® Sverige, som menar att Magnus är den perfekta matchen för Clarion Hotel® Karlatornet.

Magnus Östlund har en omfattande erfarenhet inom hotellbranschen och har senast tjänstgjort som Arenachef för Vasakronan med ansvar för öppningar och affärsutveckling av deras co-workingkoncept. Under sina tidigare år på Strawberry har Magnus innehaft ledande befattningar som hotelldirektör för Comfort Göteborg och Quality Hotel Park i Södertälje, samt som Projekt- & Öppningschef för framstående satsningar inom Quality Hotel såsom The Box, The Mill och The Weaver.

– Strawberry är ett bolag som alltid har legat mig varmt om hjärtat med helt rätt värderingar och med hjärtat på rätt ställe, men framförallt en spännande och rebellisk företagskultur. Jag har under mina tre år utanför branschen haft ögonen på bolaget och hållit mig uppdaterad för att jag visste att jag en dag ska jag tillbaka. Nu kom möjligheten, och dessutom till Clarion Hotel® Karlatornet, ett hotell som tillhör Göteborgs nya landmärke på expansiva och spännande Lindholmen. Med Clarion Hotel® Karlatornet stärker vi positionen för Strawberry ytterligare på västkusten som en mötes- och eventpartner, men också destination Lindholmen för både affärsresenären och weekendgästen. Jag och mitt kommande team ser så mycket fram emot att öppna dörrarna till hotellet och tillsammans skapa minnesvärda upplevelser, säger tillträdande VDn Magnus Östlund.

Magnus Östlund tillträder sin nya befattning som VD för Clarion Hotel® Karlatornet i juni och ser fram emot att bidra till hotellets fortsatta framgång och utveckling.

Med sina 33 nordiska hotell med en omsättning på över 4 miljarder NOK erbjuder de en fullservice-upplevelse med lyxiga hotellrum, restauranger och barer med unika koncept, konferens och spa runtom i Norden. Som en del av Petter Stordalen-ägda koncernen Strawberry utmanar de sina branschkollegor, bl.a. genom att som första hotellkedja internationellt ta bort all användning av palmolja samt sätta rekord i användandet av mobila hotellrumsnycklar.

Miri Sumiq

Driftsdirektör, Clarion Hotel Sverige +46 72 586 82 06