Virpi Törnroth

Virpi Törnroth blir ny hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Tapto

Virpi Törnroth lämnar sin roll som regional säljchef för Nordic Choice Hotels för att axla rollen som ny hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Tapto.

Virpi har varit verksam inom Nordic Choice Hotels i fem år och har hunnit med att vara både säljchef på Clarion Hotel Sign samt regional säljdirektör för koncernen de senaste tre åren. Genom hela sin karriär har hon arbetat med kundrelationer inom olika företag och branscher, dock främst inom hotellverksamhet de senaste åren.

- Virpis passion för människor och kommunikation gör mig övertygad om att hon är helt rätt person för att leda Clarion Collection Hotel Tapto. Hon är passionerad och tydlig vilket gör att hon kommer kunna leda teamet på hotellet på ett tillfredställande sätt så att de tillsammans kan fortsätta ge gästerna den bästa möjliga upplevelsen, säger Richard Svartvik, Driftsdirektör Clarion Collection Hotels Sverige, Baltikum och Danmark.

Clarion Collection Hotel Tapto är ett personligt hotell med en modern miljö, beläget i de lummiga delarna av Östermalm i Stockholm där man har närheten till både stadsliv och natur. Hotellet med sina 140 rum erbjuder även möjlighet till konferenser då det finns mötesrum för upp till 25 personer samt en relaxavdelning.

- Jag ser otroligt mycket fram emot denna nya utmaning, att tillsammans med det passionerade teamet fortsätta driva hotellet för att ge våra gäster den bästa tänkbara upplevelsen då de besöker oss, säger Virpi Törnroth, ny hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Tapto.

Virpi tillträder sin tjänst i september.

För mer information, vänligen kontakta:

Richard Svartvik, Driftsdirektör Clarion Collection Hotels Sverige, Danmark och Baltikum
Mail: richard.svartvik@choice.se

Amanda Lindberg, Presskontakt Micael Bindefeld AB
Mobil: 070 – 769 92 28
Mail: amanda.lindberg@bindefeldab.se

Clarion Hotel är levande mötesplatser, centralt belägna konferens-, event, och affärshotell, drivna av passion. Sju år i rad har Clarion Hotel blivit utsedd till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award, ett pris som röstas fram av 1200 resesäljare. Clarion Hotel tillhör hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Mer information om Clarion Hotel www.choice.se/clarion