Vad gjorde vi för tre år sedan??

Klockan 00.01 den 2 maj 2015 slog vi upp dörrarna för första gången! Med ett sprillans nytt hotell, två fantastiska restauranger och en unik Sky Bar stod det hundratals människor utanför porten och väntade förväntansfullt på att klockan skulle slå och dörren öppnas för att aldrig stängas igen. Malmös största hotell och mötesplats skulle äntligen invigas!

Innanför dörrarna väntade ett stort team av spänd och förväntansfull personal som längtat efter detta ögonblick länge! Äntligen var dagen här då vi skulle få visa upp vårt älskade hjärta!
Redan 6-8 timar innan öppning började folk samlas utanför entrén och ur sorlet kunde man utläsa härliga samtal som "undrar hur det ser ut därinne", "det ska bli så häftigt med en sky bar i stan" och "shit vad jag har längtat efter detta". Spänningen var olidlig och snart var timmen slagen.

16 månader tidigare anställdes Lotta Pieplow på säljavdelningen, hon var en av de första i det team som idag är flera hundra. "Det var en fantastisk tid! Vi andades, åt och levde Live!" skrattar Lotta med samma passion som hon hade för fyra år sedan.
Vi var överallt, ingen skulle missa att vi höll på att bygga Malmös största hotell med en kongressal för tusentals deltagare! Vi pratade med alltifrån barn på förskolan till stora som små företag och pensionärsföreningar. Alla ville veta hemligheterna bakom det stora skynket.

"10.000 visningar hann vi med innan huset var klart, tillsammans med Skanska och Malmö Stad. Med bygghjälm på traskade vi runt och berättade om våra stora visioner" säger Lotta och tänker tillbaka på tiden hon alltid var på språng och hade tusen bollar i luften.

Bara vi öppnar så kommer det att lugna ner sig och vi kan jobba som vanligt igen. Men icke! Det blev (om möjligt) ännu fler visningar, ännu fler telefonsamtal och ännu fler bollar i luften. "Det tog aldrig slut, vilket är fantastiskt! Fortfarande får jag bokningar och kommentarer från de som jag visade runt i bygghjälm och nya kunder som tycker det här är en lika magisk byggnad som jag tycker!" fortsätter Lotta och ler med hela hjärtat.

Med fullt hotell, konferenser och stora kongresser redan under de första dagarna, gick det från 0-100 direkt och succén var ett faktum. Lyckligt nog är det fortfarande en framgångshistoria som verkar fortsätta i all oändlighet! Fler och fler hittar hit och tusentals nationella och internationella gäster övernattat här hos oss.

"När vi öppnade så fanns inte vår adress 'Dag Hammarskjölds Torg' på kartan. Ingen gps hittade och många förvirrade gäster ringde och frågade vart de skulle ta vägen!" berättar Emil Fäldt, assistance Welcome Office Manager.
Många taxibilar knappade in adressen och tryckte på det översta målet, Dag Hammarskölds väg. Då hamnade gästerna i Lund och undrade varför de inte såg våra höga torn. "Så vi har inte bara satt Malmö på kartan utan gett staden fler adresser och många fler platser att besöka." fortsätter Emil och tittar nöjt mot entrén till paradiset. Nu är dörrarna öppna, 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Vi har alltid armarna utsträckta och väntar på att välkomna just dig!

Idag firar vi tre år! Tre fantastiska år med hårt arbete och många glada minnen tillsammans med underbara gäster och kollegor! Tiden har gått så fort, den bara springer förbi oss men vi gör vårt bästa för att fånga ögonblicken och skapa minnen som lever för evigt. Hur firar man då sin treårsdag på bästa sätt? Jo, genom att slå ihop det med den mexikanska högtiden Cinco de Mayo och skapa vårens bästa party! Det kommer att bli en fest vi sent kommer att glömma med piñatas, sangria, DJ och dansare!

Vi ses på Eatery Social Taquerias uteservering på lördag!

• eatery social taqueria
  • clarion hotel malmö live