Clarion tar sig an Malmö

Under året 2018 kommer Clarion Hotel Malmö Live fokusera på mångfalden i Malmö. Under den senaste tiden har hotellet upplevt att allt fler lokala och internationella gäster känner sig otrygga utanför deras dörrar på grund av negativiteten från media. Därför vill hotellet visa en utav Malmös bästa sidor, den fantastiska mångfalden, menar Jens Lyckman, VD på Clarion Hotel Malmö Live

- "Helt klart har det hänt tråkigheter i vår stad på sistone, men tittar man på statistiken så har faktiskt Malmös kriminalitet minskat, men trots detta har människors rädsla ökat. Här känner vi som stor aktör inom besöksnäringen ett stort ansvar att lyfta denna fråga.", säger Jens Lyckman, VD på Clarion Hotel Malmö Live.

Som en del av Nordic Choice Hotels har man lanserat CSR-konceptet; The Good Neighbour. Detta projekt ska arbeta för att varje hotell ska ta ansvar och ge tillbaka till sin stad. Clarion Hotel Malmö Live har valt att döpa och marknadsföra detta projekt genom slogan "Whatever Turns You On".

“Arkitekturen reflekterar en uttrycksfull, dynamisk byggnad som erbjuder något för alla på diverse nivåer. En intresseväckande slogan som bär med sig ett tungt budskap på ett tilltalande sätt.", fortsätter Jens.

Under hotellets fokus på mångfald hamnar bland annat Malmö-projektet 'Vägen In' högt upp på prioriteringslistan. Detta projekt är en väg in för utrikesfödda ungdomar till arbetslivet. Via dem kommer 10 utvalda handledare på hotellet utbildas inom ämnet mångfald och få råd och tips på hur man kan applicera detta på sin arbetsplats. Vägen Ins vision är att förstärka både individen som ska ut i arbetslivet men även företagens förutsättningar att ta emot utrikesfödda.

- "Att vi har mer än 110 nationaliteter som jobbar här är något jag är oerhört stolt över. Men därför är det också viktigt att jag säkerställer att alla mina anställda ser positivt på mångfald. Kan vi här på Clarion Hotel Malmö Live samarbeta, kan Malmö det också.", fortsätter Jens.

Clarion Malmö Live, som den goda grannen, kommer under året stödja och engagera sig i fler lokala projekt.

• medarbetare