Movember i ny tappning, världsrekordet till Malmö igen!

Förra året sattes världsrekord i antal "shave downs" i samband med ett Movember-arrangemang på Clarion Hotel Malmö Live. 304 slätrakningar utfördes på sex timmar. I väntan på en utmanare tar arrangörerna sig an ett nytt världsrekordsförsök.

Fredagen den 2 november arrangeras ännu ett Movemberarrangemang på Clarion Hotel Malmö Live. På plats uppmanas män att slätrakas för att stödja Movember Foundation och dessutom jobba på att växa ut en mustasch under november månad.

-"Detta året kör vi en fler moment i våra "shave downs" för att man ska få den ultimata upplevelsen. I år är det inget världsrekord i antal slätrakningar så nu satsar vi på att förlänga upplevelsen för de killar som väljer att vara med och bidra. Vi står redo med fem skickliga barberare, varma handdukar och vassa knivar. Alla intäkter skänks till Movember Foundation", säger Ricard Larsson, ägare av The Barber.

På catwalken, intill barberarna kommer vi att visa upp de senaste trenderna inom herrmode och hårmode för män, fortsätter Ricard. På plats kan man dessutom träffa utställare inom samma kategorier. Alla dessa företag som även bidrar till insamlingen till Movember Foundation.

-"För oss är det en självklarhet att vara med och arrangera ett event för att uppmärksamma Movember och mäns hälsa. Varje år har vi en Movembermatch där intäkterna går till Movember Foundation", säger Jens Hemström, Marknadschef för Malmö Redhawks.

Malmö Redhawks, The Barber, Clarion Hotel Malmö Live och Informationsteknik har för andra året i rad gått ihop och skapat ett arrangemang under november för att donera pengar till Movember Foundation samt öka medvetenheten om mäns hälsa. Movember Foundations jobbar globalt och året runt med att bekämpa mäns ohälsa, så som prostatacancer, testikelcancer. Deras vision är att till 2030 ha minskat antalet män som dör i förtid med 25%.

-"Nästan alla känner någon som har drabbats av prostatacancer eller testikelcancer, antingen direkt eller indirekt. Därför tycker vi det är viktigt att belysa ämnet och ta bort den tabubelagda stämpeln. Vi tycker att vi har kommit en bra på bit på vägen, i år infördes glädjande nog rutinkontroller på Skånes män. Om vårt arrangemang från förra året har med det att göra vet vi inte, men vi tycker det är kul att se utvecklingen", säger Jens Lyckman, VD på Clarion Malmö Live

-"Medan vi väntar på en utmanare som vill slå oss i antalet "shave downs", kör vi vidare i ett annat spår. Hur vi tänker ta oss an ett nytt världsrekord släpper vi inte fören kl. 16.00 den 2 november", säger Helena Borg på Informationsteknik

Fredagen den 2 november bjuder arrangörerna in till en pressträff 16.00, därefter får allmänheten som är närvarande på eventet veta vilket världsrekord arrangörerna tagit sikte på.

ANMÄLAN TILL PRESSTRÄFF:

Görs till camilla.ahlberg@choice.se

Fredagen den 2 november, 16.00, Clarion Hotel Malmö Live

MER INFO OM EVENTET:

Görs här!

BOKNING AV SHAVE DOWN:

Ring till The Barber: 040-128251

Pris: 300 SEK (Värde 450 SEK). Boka alla platserna samtidigt (första femman): 2500 SEK