Tareq Taylor och Clarion Malmö Live välkomnar till världens julbord

Undrar du vad man äter till jul i andra länder? Under decembermånad signerar Tareq Taylor Clarion Malmö Lives julbord där han sätter sin tolkning på världens julmat. Utöver detta sätts även en tre-dagars julshow ihop vid namn 'Christmas all around the world' där Tareq Taylor själv är med tillsammans med världsartister.

"Att vi i hjärtat av Malmö kan erbjuda smakbitar från världens alla hörn känns självklart med tanke på den fantastiska mångfald som vi har i staden. Att den dessutom tolkas av Malmö Ambassadören Tareq Taylor gör mig extra stolt", säger Clarions VD, Jens Lyckman

Artisterna kommer även dem bjuda på underhållande show lovar Jens, men än så länge vill dem inte gå ut med dem.

"Clarion Malmö Live ligger ju endast en stenkast från Kockeriet och när frågan ställdes huruvida jag ville vara den kulinariska inspiratören för deras julbord 2018 tvekade jag inte en sekund, Clarion Malmö Live är ett nytt spännande tillskott i staden och jag ser fram emot vårt samarbete i December i år", säger Tareq Taylor

Man kan välja att boka enbart julbordet signerat Tareq Taylor på valda datum i december, eller hela upplevelsen med 'Christmas Around The World' som inträffar 13,14 och 15 december.

• hotellet