INGLASAT visas 3 juli - 3 oktober på Gustaf V:s gamla krocketbana inne i slottsparken på Sollidens Slott.

Ytterligare två profiler avslöjade till Idéträdgårdsutställningen – ’Inglasat’ på Solliden Slott

Tre av fyra kända profiler är nu avslöjade inför detta års Idéträdgårdsutställning ”Inglasat” på Sollidens slott.

Vi har tidigare skrivit om GUNNEL CARLSON, trädgårdsjournalist och författare. Hon får sällskap av Ölandskeramikern LOTTA SJÖBERG och Stjärnkocken KARIN FRANSSON. De kommer att inreda växthusen för att inspirera alla besökare under sommaren.

Lotta driver sedan många år tillbaka keramikverkstaden Lotta & Mary i Färjestaden. Hon har arbetat med keramik i över 40 år. Hon tillverkar även produkter till andra, bland annat Designtorget. Lottas starka personlighet och hennes unika sinne för färg och form kommer att bli härligt att se i hennes växthus i sommar.

Karin är bland annat känd för att ha varit en av Sveriges första kvinnliga Tv-kockar, sin mångåriga medverkan i programmet Meny i Sveriges Radio samt för att ha drivit Guide Michelin restaurang på Hotell Borgholm i många år. Karin har även ett stort intresse för odling framförallt med fokus på härliga örter.

Vi är otroligt glada och stolta att detta årets Idéträdgårdsutställning ”Inglasat” på Sollidens Slott kommer att bestå av fyra växthus från Classicum. Det ska bli riktigt spännande att se vad de kommer att hitta på i sina växthus! Vi väntar med spänning på att se vem den fjärde och sista profilen är.

Läs mer på Sollidens slotts hemsida här.