Cleanpure Munspray har bevisad effekt mot Covid-19-virus

Oavsett om du åker kollektivt, är i skolan, på kontoret eller bara är ute socialt med vänner, riskerar du att smittas av virus. Cleanpure Munspray är en nyutvecklad munspray som kan erbjuda ett effektivt sätt att minska överföringen av infektioner från virus och bakterier, inklusive Covid-19.

Munsprayen kan användas regelbundet under dagen för att rengöra mun, tandkött och svalg, och rekommenderas särskilt före och efter kontakt med andra människor. Den har visat sig minska förekomsten av virus med 100 % enligt en studie gjord av Medical University of Innsbruck i Österrike.

Dr Wilfied Posch, biträdande professor vid Institute of Hygiene and Medical Microbiology förklarar, "Vi har utfört omfattande laboratorietester med denna munspray. Det blir allt tydligare att denna produkt är lämplig för dagligt bruk och kan spela en viktig roll i kontrollen av Covid-19-pandemin”.

Posch fortsätter "Sprayen kommer inte att ersätta vaccination, som fortfarande är det bästa skyddet mot infektion, men det är ett välkommet tillägg till befintliga åtgärder, såsom handdesinfektion, munskydd och social distansering."

Cleanpure Munspray har utvecklats med endast naturliga råvaror. Den innehåller samma ämnen som produceras av immunsystemet i mänskliga kroppar för att bekämpa virus och bakterier. Den innehåller ingen alkohol, lösningsmedel, konserveringsmedel eller färgämnen, vilket gör sprayen ofarlig att svälja och oskadlig för miljön. Den är lämplig för alla vuxna och barn från 6 års ålder.

Cleanpure Munspray är tillgänglig på www.cleanpureshop.se. Den levereras i 100 ml flaskor och kan användas upp till 90 dagar efter öppnandet.