Lokaldelen - alltid redo för nya möjligheter

Lokaldelen arbetar målmedvetet med att ta en position som ett innovativt medieföretag inom mobilt lokalt sök. Detta görs bland annat genom att erbjuda nya produkter och tjänster. Lagom till Världsscoutjamboreen 2011, lanserar Lokaldelen tillsammans med Svenska Scoutrådet, en app för iPhone och Android.

Världsscoutjamboreen, som anordnas vart fjärde år, är scoutvärldens största och häftigaste evenemang. För första gången står Sverige som arrangör och evenemanget som hålls på Rinkabyfältet utanför Kristianstad samlar över 38 000 scouter från hela världen och pågår från den 27 juli till den 7 augusti.

Evenemanget kommer medföra ett kraftigt uppsving för turismen i regionen och för övriga delar i Sverige vilket innebär en ökad efterfråga på de produkter och tjänster som alla de företag som finns i Scout-apparna tillhandahåller.

”Lokaldelen har många kunder som lever helt eller delvis av turism och vi ser detta som ett utmärkt sätt att leverera fler kundkontakter till dem”, säger Kim Graven Nielsen, VD på Lokaldelen i Sverige AB.

Scout-apparna innehåller drygt 18 000 företag inom branscherna restauranger, hotell & pensionat, apotek, turistbyråer och sport- och fritidsartiklar. Apparna, som visar svensk eller engelsk text beroende på vilket språk man har i sin telefon, kommer vara till stor hjälp för alla deltagare och anhöriga som kommer resande från olika delar av Sverige och från andra länder. Användarna kommer enkelt att hitta till Världsscoutjamboreen samt de olika företagen de söker med hjälp av den smidiga kart-och vägbeskrivningstjänsten.

iPhoneappen laddas ner här

Android appen laddas ner från Android phones här
Android appen laddas ner från PC här

Mer om Världsscoutjamboreen

• android
  • iphone

Lokaldelen i Sverige AB

Lokaldelen utvecklar smarta tjänster för användaren som vill nå snabb information och attraktiva erbjudanden via sin mobil, webb eller katalog. Genom sin popularitet har Lokaldelen varit en effektiv marknadsföringskanal för svenska företag ända sedan 1943. Företaget är även verksamt inom området medieförsäljning åt externa uppdragsgivare. Lokaldelen har 500 anställda, huvudkontor i Halmstad och ingår i European Directories, ett av Europas ledande företag inom området sök.

Paul Wood

Presskontakt Marknadsdirektör Marknadsföring och kommunikation 0733- 118 368