City Network lanserar hostingtjänster i Polen

City Network har länge varit en ledande leverantör av hostingtjänster i Sverige. Idag tar City Network steget ut i Europa genom att lansera alla tjänster i Polen under Polsk ledning. Det är ett komplett utbud som lanseras inklusive domänförsäljning, dedikerade servrar och cloud computing.

Strategiskt följer lanseringen i Polen den svenska genom att erbjuda billiga domäner och avancerat webbhotellspaket för att nå en volym på marknaden. City Network når enterprisemarknaden genom avancerade molntjänster och dedikerade miljöer.

Michal Gledala är ansvarig på City Network för lanseringen och verksamheten i Polen. Michal har länge varit i olika branscher där online och webben är en nyckel till framgång. Senast spelbranschen där han varit ansvarig för affärsutveckling i Polen under flera år.

- Vi har jobbat hårt de senaste månaderna för att förbereda vår lansering. Vi går in i Polen med ett riktigt bra erbjudande och vi är dessutom billigast på .pl domänen vilket direkt gör oss intressanta för den stor del av marknaden. Om cloud computing inte tagit fart ordentligt i Sverige är det ytterligare tid som behövs i Polen. Vi tror timingen är perfekt för att komma in tidigt i denna spännande utveckling. Polen är en mycket stor marknad som vi hoppas vara en av de topp tio leverantörerna inom 18 månader, säger ansvarig för Polen Michal Gledala.

- Fantastiskt roligt att ta steget ut i Europa. Vi vet att det finns en enorm marknad för oss och andra svenska leverantörer i många länder i Europa. Polen är speciellt intressant för oss då vi både har närheten och god kommunikation från södra Sverige. Generellt håller vi högre kvalitet än många av våra konkurrenter på kontinenten och vi tror det är skillnaden som gör oss extremt konkurrentkraftiga i Polen, säger ordförande, Johan Christenson.

Toppdomänen .pl är ca dubbelt så stor som .se vilket ger en indikation om hur stor marknaden är.  City Networks satsning på Polen leds från huvudsajten www.citynetwork.pl och cloud computing återfinns som vanligt under varumärket City Cloud - www.citycloud.pl

Med över 10 000 kunder runtom i Europa är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotelltjänster, dedikerade servrar, co-location och drift i molnet. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud, är City Networks varumärke inom cloud computing, och utsågs nyligen av EuroCloud till Sveriges bästa molntjänst – www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du på www.citynetwork.se.

För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Christenson, Ordförande, City Network Hosting AB – Epost johan (at) citynetwork.se