Läkerol höjer rösten för brösten och ”Makes people talk”

Under oktober månad skänker Läkerol en del av försäljningen till Bröstcancerförbundet och deras livsviktiga arbete mot bröstcancer. Temat för årets kampanj går under rubriken ”Tillsammans höjer vi rösten för brösten”, vilket går hand i hand med Läkerol och ”Makes people talk”. Vi har tagit fram en rosa specialdisplay för Läkerol och denna hittar du i butik under hela oktober. Genom att köpa en ask Läkerol från en av dessa displayer bidrar du till bröstcancerforskningen – en liten handling som gör stor skillnad.

Vi upprepar kampanjsuccén från ifjol och våra 1 700 rosa displayer finns på plats i både service- och dagligvaruhandel över hela landet. Där kommer de att lysa rosa under hela oktober månad. Våra säljare, alltid fantastiska ambassadörer för våra varumärken, stoltserar redan nu med Bröstcancerförbundets rosa band samtidigt som de jobbar hårt i butik för att ge våra rosa Läkeroldisplayer den synlighet de förtjänar.

Vår nya rosa succélansering Läkerol Classic Raspberry Licorice toppar försäljningslistorna i pastillkategorin och går i spetsen för kampanjen som i allra högsta grad kombinerar nytta med nöje.

”Att aktivt bidra till att öka medvetenheten kring bröstcancer och stödja Bröstcancerförbundets arbete känns både rätt i hjärtat och helt rätt i tiden. Att höja rösten för brösten tillsammans med Bröstcancerförbundet känns naturligt för Läkerol som är ett varumärke som ”Makes people talk” – både självklart och så rätt, säger Marie Schelin, Category Portfolio Manager på Cloetta.

Mer information
För mer information, kontakta Marie Schelin, Category Portfolio Manager på Cloetta via mail marie.schelin1@cloetta.se.

• läkerol

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt skandinaviska huvudkontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i våra fabriker i Ljungsbro och i Helsingborg. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.

Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com