CMB Projekt fortsätter bygga relationer på MässING

Den 22 februari är det åter dags för MässING – arbetsmarknadsmässan i Helsingborg där blivande högskoleingenjörer möter näringslivet. CMB Projekt AB är, likt förra året, ett av företagen som kommer medverka på mässan. Nu hoppas man kunna knyta ännu fler kontakter med begåvade studenter.

Emma Regnér, är tillsammans med VD Björn Gunnarsson på CMB Projekt ansvarig för personalrekryteringen, och ser fram emot mässan och möjligheten att hitta nya kandidater att anställa.

Goda erfarenheter

2014 träffade CMB Projekt Felicia medan hon fortfarande studerade på LTH. Efter en kortare praktikperiod och timanställning fram till examen är Felicia nu heltidsanställd på företaget.

Nu hoppas Emma att ett deltagande på MässING ska resultera i nya spännande möten med studenter som kan fylla CMB Projekt:s behov av kvalificerad personal.

Förra året var CMB Projekt:s första deltagande på mässan. Då träffade man Josefine som läser till ingenjör inom byggteknik. Josefine ska under januari påbörja en fyraveckors praktikperiod på företaget.

”Vi tycker att MässING är en jättebra mötesplats, där vi får många tillfällen att knyta kontakter och skapa relationer med unga blivande ingenjörer. De fysiska mötena är jätteviktiga för att bygga nätverk!”, förklarar Emma.

Sökes: Begåvade och nyfikna samhällsbyggare

Byggbranschen är i stort behov av att hitta unga, begåvade tjejer och killar att rekrytera. Den snabba tekniska utvecklingen och frågor kring klimatet ställer krav på nya innovativa idéer inom byggbranschen.

”Vi är angelägna att hitta folk att rekrytera som även kan hjälpa oss att ta ställning och utveckla företaget i den riktningen som krävs för att lösa de klimat- och utvecklingsfrågor som vi står inför”, säger Emma. Hon avslutar: ”.. MässING verkar vara platsen där vi möter rätt människor med rätt inställning och rätt profil.