Toughest 2019

Friskvårdssatsning med vinst!

Sommarledigheten är för många nu över och veckodagarna fylls med bekanta vardagsrutiner som arbete, skola och fritidsaktiviteter. Här på CMB lägger man stor vikt på just rutiner, inte minst sådana som berör träning och friskvård.

VD Björn Gunnarson, menar att CMBs ökade engagemang i friskvård och gemensamma aktiviteter, har visat en markant minskning av sjukdomstillfällen hos personalen.

Bland annat har man infört gemensam gruppträning en gång i månaden, årligt friskvårdsbidrag och kontorscykel för de anställda att ta sig runt till olika projekt och möten.

Personal som tränar konsekvent två gånger i veckan året om belönas dessutom för sin ihärdighet – inte bara med välmående utan också med lite extra guldkant på tillvaron.

–Under de två senaste åren har vi även medverkat i Toughest hinderbanelopp, vilket har visat sig ge en fantastisk sammanhållning hos vår personal”, berättar Björn.

–Vi vill att folk ska trivas här hos oss på CMB Projekt och vi är övertygade om att gemenskap och goda friskvårdsrutiner går hand i hand och är nyckeln till trivsel på arbetet. Något som i sin tur genererar vinster i alla led, avslutar Björn.