COBS lanserar nu en helt ny serie telefoner för larm- och meddelandehantering som ska ge användaren total överblick och kontroll.

COBS AB valde att för första gången visa upp nya serien handenheter på Hospitality Show i Birmingham som är en av Storbritanniens största mässor med inriktning till allt som berör hotell och restaurangbranschen. C-3100 serien är telefoner med fokus på säker och trygg kommunikation som med hjälp av färgkodning, färgsymboler och statuslista ser till att användaren får total överblick och kontroll.

COBS nya telefoner lämpar sig självklart inte bara till personer inom hotell och restaurangbranschen utan också till dem inom till exempel vård & omsorg, kriminalvård, industri och handel. Telefonerna är utvecklade i Sverige för svenska förhållanden, de har snygg design och skapar en helt ny standard när det gäller tillförlitlighet, hållbarhet och säkerhet.

Personal på många arbetsplatser blir ofta tvingade att bära flera olika kommunikationsverktyg såsom personsökare, mobil, dect-telefon med flera. Med COBS telefoner får du allt i en enhet, med dem kan du ringa, larma och skicka meddelanden, då även som sms till mobil eller som e-post.

Det som är speciellt med C-3100 serien är hanteringen av larm och meddelanden. Med hjälp av färgsymboler och statuslista i telefonens display kan personal nu få total överblick över arbetet, man får direkt information om allt som händer, kan snabbt agera därefter och enkelt komma i kontakt med kollegorna om så behövs. Oberoende av var i byggnaden man befinner sig finns hela tiden möjlighet till samtal eller viktiga larm och meddelanden, detta gör det möjligt för personal att utåt sett kunna erbjuda både bättre och snabbare service.

Telefonerna kan integreras med andra system som till exempel trygghetslarm, brandlarm, process- och maskinövervakning så att larmen från dessa enheter presenteras direkt i displayen i klartext och med symboler för enkel översikt. Larm och meddelanden kan sedan prioriteras och sorteras efter färg eller prioritet i en statuslista med det mest akuta larmet överst. COBS menar att tack vare nya telefonernas tydlighet kan arbetet effektiviseras och att stressen hos personalen därmed minskar. C-3100 seriens telefoner är dessutom extremt tåliga mot vatten, damm och stötar och konstruerade för att kunna fungera oavbrutet i flera år säger Sören Erlandsson, VD för COBS AB.

• säkerhetssystem
  • trygghetslarm
  • larmintegrering
  • personlarm
  • överfallslarm
  • c-3105
  • c-3115
  • c-3110
  • larmsystem
  • larmhantering
  • kommunikationslösningar
  • ip-telefoni

COBS AB är ett av Sveriges ledande företag inom larm- och meddelandehantering för trådlös kommunikation. Med utgångspunkt mobilitet har vi utvecklat en rad olika funktioner med fokus på säker och trygg kommunikation. Idag har COBS AB cirka 50 000 användare i Sverige och Europa, och har till dags datum installerat över 4000 kommunikationslösningar. Våra kunder återfinns inom säkerhetskrävande miljöer såsom hälso- och sjukvården, industrin, kriminalvården och handeln. Vår försäljning sker genom vår egen försäljningsorganisation samt via återförsäljare och partners i Sverige och Europa, där vi finns representerade i 11 länder.