Coca-Cola Europacific Partners på CDP:s A-listor för klimat och vatten

Coca-Cola Europacific Partners på CDP:s A-listor för klimat och vatten

Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) listas för sjätte året i rad av miljöorganisationen Carbon Disclosure Project (CDP) på A-listorna för klimat och vatten.

CCEP är ett av totalt 53 företag globalt som finns med på CDP:s A-listor för både klimat och vatten. För ett år sedan lanserades CCEP:s mål om att nå netto noll utsläpp av växthusgaser till 2040, och stora framsteg har gjorts det senaste året för att nå detta mål, vilket är i linje med hållbarhetsstrategin This is Forward. CDP:s årliga utvärdering av företags miljöredovisning är allmänt erkänd som världsledande.

– Behovet av robust miljöredovisning och fokus på klimatrelaterade risker blir allt mer kritiskt. Vi är glada över att få detta erkännande ett år efter att vi satt målet att nå netto noll utsläpp till 2040. Vi gör stora framsteg när det gäller att minska utsläppen av växthusgaser i linje med vårt vetenskapsbaserade mål för 2030. Samtidigt måste vi fortsätta öka vår kunskap om och ta itu med de klimat- och vattenrelaterade risker vi står inför. Ledande aktörer som CCEP spelar en viktig roll för att hantera klimatförändringar och förbättra vattensäkerheten. Även om vår fortsatta placering på A-listorna är en bekräftelse på de framsteg vi gör, vet vi att det finns mycket mer kvar att göra och vi kommer jobba för öka takten på vår hållbarhetsresa, säger Joe Franses, Vice President Sustainability, Coca-Cola Europacific Partners.

CDP:s fullständiga A-listor finns här.