Burn söker sommarens hetaste DJ

PRESSMEDDELANDE                                                                                          2012-07-17

Energidrycken Burn och klubbentreprenörerna Club Moments lanserar nu Burn,  Fuel your Fire™ DJ Tour, med stjärnorna Darwin & Backwall. Turnén kommer till sex städer i sommar och målsättningen är, förutom att skapa sommaren hetaste housefester, att hitta de bästa lokala DJ:arna som får tävla om en plats i Burn, DJ Collective.

-      Med start den 21 juli i Nynäshamn kommer  turnén, Fuel your Fire DJ Tour med Darwin & Backwall och gäster att värma upp sommarnätterna i fem städer innan det stora finaleventet på, än så länge, hemlig ort. Darwin & Backwall har legendarisk status i Stockholms housescen och erövrar just nu världen som en av de stora svenska DJ-exporterna.

-       Målsättningen med Burn, Fuel your Fire DJ Tour är att helt enkelt skapa sommarens fetaste och mest påkostade housekvällar på utvalda klubbar i landet. Ljud och ljus kommer att vara helt i en klass för sig. Dessutom kommer vi att ha en mix-off battle där varje stads bästa DJ får spela. Efter de fem första stoppen kommer en jury från Club Moments att utnämna en vinnare som även får chansen att värma upp på finalfesten, säger Darwin & Backwall.

Annika Taesler Höijer från Burn fortsätter:

-       Vi är djupt engagerade i den svenska housescenen, och stöttar både breda och mer experimentella och nyskapande DJ:ar och producenter. Med Burn Fuel your Fire DJ Tour vill vi nå ut till klubbscenen även utanför storstäderna genom en rad fantastiska housefester och samtidigt erbjuda en ung DJ-talang vårt stöd genom medlemskapet i Burns internationella DJ Collective.

Burn. Fuel your Fire™ DJ Tour möter du i följande städer i sommar:

21 juli - Aya Beachclub - Nynäshamn

28 juli - Bahnhof - Ängelholm

11 augusti - Martin & Martin - Åhus

17 augusti - Tempel - Karlstad

25 augusti - Valand - Göteborg

28 september – Final event (plats avslöjas senare)

Burn                                                                                                                                    Burn är energidrycken som ger alla kreativa inom DJ, actionsport och street art energi och passion att se världen på ett nytt sätt. Burn är ett varumärke som ägs av The Coca-Cola Company.

För ytterligare information, kontakta:
Anne Lindfeldt, Presschef  Coca-Cola Sverige
Telefon: 070 648 71 24
E-post: alindfeldt@cokecce.com

Miriam Gode, Teamleader Very ApS Danmark   Telefon: +45 2670 1936
E-post: mg@very.dk

Coca-Cola Enterprises Sverige AB producerar, distribuerar och säljer icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena är Coca-Cola, Fanta, Sprite, MER, Burn, Bonaqua Silver, Powerade och Minute Maid. Cirka 800 personer arbetar på Coca-Cola Enterprises i Sverige, varav cirka 600 på huvudkontoret i Jordbro utanför Stockholm. Här produceras cirka 1 miljon liter dryck varje dag. I Sverige lanserades Coca-Cola 1953. Receptet på Coca-Cola skapades 1886 av apotekaren John S. Pemberton i Atlanta, USA. För ytterligare information, besök gärna vår hemsida eller följ oss på Facebook